A világ leggyorsabb autója?

412 km/órával képes száguldani a turbós bokszer

A sebességőrültekből álló német 9ff csapata ismét utcára szeretné ereszteni a világ leggyorsabb autóját. A GT9 a cég egyedi felépítményes, középmotoros Porschéja, melyet eleve sebességrekord-döntés céljából építettek.

2009.12.15 14:40autoblog.hu

A GT9 eddig sem kispályás teljesítményét idén azonban még feljebb tornászták, így a neve mögé odabiggyesztették az „R" toldalékot is. A hathengeres turbós bokszer már 1120 lóerőt hoz ki magából, így a gép elérheti akár a 414 km/órás sebességet is. Ezzel pedig elhódíthatja a világ leggyorsabb autója címet az amerikai SSC Ultimate Aero szuper-sportautótól, amely 412 km/órával képes száguldani.

A 9ff GT9-R 4 literesre felfúrt, alaposan átgyúrt bokszermotorja feltöltők segítségével maximálisan 1120 lóerős lehet. A kocsi ekkor 2,9 másodperc alatt eléri a százat, 15,8 másodperc alatt pedig a 300 km/órát. Ha sikerül megfutnia a tervezett 414 km/órás végsebességet, megdönti az SSC Ultimate Aero TT hivatalos 412,28 km/órás jelenleg érvényben lévő világcsúcsát. Egyébként a brit Keating TKR náluk is gyorsabb; 7 literes, 1700 lóerős V8-as motorjával 418 km/órára képes, ám eredményét nem hitelesítették. A verseny tehát még nyílt a világ leggyorsabb sorozatgyártású autója címért.

A 9ff egyébként egy 987 és egy 750 lóerős verziót is készít a GT9-R-ből, melyeknek szintén nincsen szégyenkezni valójuk. Utóbbi kivitel is 20 másodpercen belül gyorsul fel 300 km/órára, így csak nagyon kevés szuperautó érhet a nyomába. A brutális motorhoz hatfokozatú kézi vagy szekvenciális váltómű kapcsolódhat, a 750 lóerős alapváltozathoz opcióként ötfokozatú Tiptronic szerkezet is rendelkezésre áll.

A 9ff GT9-R áráról nem nyilatkoztak, de azt tudni lehet, hogy maximum húsz darabot készítenek majd belőle.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.