2011-ig kell várni az új csúcsszedánra
BMW M5 CSL: Amit sosem építettek meg!
A BMW M5 modell 25. születésnapjára a bajor gyártó készített egy különleges E60-as példányt, melyet Albert Biermann, az M divízió feje így jellemez: "az M5 CSL, melyet sosem építettünk meg".
2009.10.31 12:49autoblog.huA különleges kocsi 50 kilogrammal könnyebb és jó 70 lóerővel erősebb a sztenderd M5-ös BMW-nél, így 20 másodperccel jobb köridőt fut a Nürburgringen. Tudomásul kell vennünk azonban, hogy az M5 CSL kereskedelmi forgalomba biztosan nem kerül. Sebaj, megvárjuk a következő, 2011-es M5-öst duplaturbós V8-assal.
Az M GmbH tehetséges szakijai az 5 literes V10-es erőmű felfúrásával kezdték a munkát. Az öt és fél literesre hizlalt blokk többek között kapott még szénszálas légbeszívó rendszert és egy második olajhűtőt is. Biermann szerint az 5,5 literes erőforrás most körülbelül 580 lóerőre és 540 newtonméteres nyomatékra képes. A módosított aggregáthoz a jelenlegi M3-asból származó hétsebességes Getrag duplakuplungos váltómű megerősített változata kapcsolódik.
Mindemellett a kocsi tömegét is csökkentették: a karbon tető, az eltávolított hátsó ülések és a karbonhéjas első székek jóvoltából az M5 CSL 50 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen széria társához képest.

Bár a menetteljesítményekről a BMW hallgat, annyi kiderült, hogy az M5 CSL 20 másodperccel jobb köridőt tud menni a Nürburgringen, mint a normál M5-ös. Az M5 CSL sajnos egyedi darab marad, forgalmazását nem tervezik.
A következő generációs csúcsszedánig pedig 2011-ig várni kell.