120 ezer euróba kerül az átalakítás
Íme a Manhart által megpiszkált BMW M3 kombi!
Tízhengeres motor beépítése M3-as BMW-be már nem újdonság, de mi a helyzet akkor, ha a kombi praktikumára és kényelmére vágyunk?
2009.10.16 17:40autoblog.huA geilenkircheni székhelyű Manhart Racing tudja a választ a kérdésre. Fogtak egy E91-es 3-as kombit, M-es gúnyába öltöztették, majd beműtöttek egy V10-es M5 aggregátot az orrába a hozzá való hétsebességes SMG váltóval együtt.
Az új személyiséggel felruházott teherhordó lenyűgöző menetteljesítményekre képes: 4,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára és megfutja a 324 km/órát. A Manhart Racing a bajor gyár helyett megépítette az első BMW M3 Touringot, bár egy kissé túllőtt a célon - jó értelemben. A kivitelezés minden területen hibátlan.
A kombira ráapplikálták az E90 M3 első szoknyáját, első oldalelemeit, motorháztetejét, küszöbidomait és visszapillantó tükreit. A hátsó lökhárító egyedi, de az E90 M3 eredeti alkatrészének mintájára készült. A hátsó kerékjáratokat emellett - szintén M3 stílusban - kiszélesítették. Számos alkotórész, például a komplett kormánymű is az M3 szedántól érkezett, a kerekek viszont nem éppen gyári darabok. A háromrészes, 20 hüvelykes, polírozott peremmel és fekete tárcsával rendelkező RÄD Monzák láttán leesik az ember álla. A 9,5 és 10,5 col széles alumíniumokra 255/30-as és 295/25-ös gumihengereket húztak.
A brutális görgők mögött sem akármilyen fékrendszer teszi a dolgát: a Stoptech Sport Trophy Kit elöl 380 mm-es tárcsákat és 6-dugattyús féknyergeket, hátul pedig 355 mm-es tárcsákat és 4-dugattyús nyergeket vonultat fel. A sokkal komolyabb útfekvésről egy állítható Bilstein PSS10 futómű gondoskodik.

Szükség is volt a széles kerekekre, a profi felfüggesztésre és az erős fékekre, hiszen a kazántető alatt az M GmbH tízhengeres benzinmotorja tombol. Az elektronika optimalizálásával, valamint egy rozsdamentes acélból készült, két versenykatalizátorral kiegészített HJS sportkipufogó-rendszer felszerelésével a mesterek 550 lóerőt mozgósítottak.
A több mint félezres ménest a BMW M5-ből származó hétsebességes SMG váltó, továbbá a 100 százalékig zárható hátsó differenciálmű tartja kordában. Ezzel a fegyverzettel az „M3 Touring" 4,3 másodperc alatt katapultál 100 km/órára és eléri a 324 km/órás sebességet, mellyel csak néhány szuper-sportkocsi versenyezhet. Érdemes az utastérbe is bepillantani. Sofőr és utasa különleges bőr/alcantara BMW Performance sportszékekben foglalhatnak helyet, a tetőkárpit anyaga szintén szarvasbőr.
A versenysportos atmoszféra megteremtésében a BMW Performance kormánykerék és a karbonbetétek is kiveszik a részüket. Az átalakítás nem olcsó mulatság, a Manhart 120 ezer eurót számít fel érte.