Kutyakölyökképű és aranyos
Figyelem! Így fog kinézni a Honda CRX!
A Tokiói Autószalon legnagyobb kiterjedésű standjával a Honda fog rendelkezni, melyet a márka nemcsak személyautókkal, hanem motorkerékpárokkal és egyéb termékekkel fog berendezni.
2009.10.01 15:41autoblog.huSzámunkra elsősorban az autók a lényegesek; a japán fővárosban debütál például a Honda CR-Z Concept 2009-es verziója, amely most már tényleg a lehető legközelebb áll a szériaváltozathoz. A CR-Z mellett a kilátogatók az üvegtetős Skydeck és a cuki EV-N városi minivel is közelebbről megismerkedhetnek. Az októberi Tokiói Autószalon egyik leginkább várt újdonsága lett volna a CR-Z hibrid sorozatgyártású verziója, de a japánok ezúttal is a koncepcióautót viszik ki a seregszemlére. Azért senki se keseredjen el, a kétüléses CRX-utód sokat már nem tud változni. Jővő év elején már be is vezetik a japán piacra.

A CR-Z gépteteje alá egy 1,5 literes benzinmotort szerelnek, melyet egy pici villanymotor támogat. A hajtáslánc az Insightéhoz hasonló IMA (Integrated Motor Assist), de nagyobb összteljesítménnyel. A váltómű sem fokozatmentes CVT, hanem egy hatgangos kézi szerkezet. A kétüléses így minden bizonnyal élénk menetteljesítménnyel bír majd. Japánban még ma is óriási keletje van az édibédi, retro stílusú miniknek, az EV-N is ennek a vonalnak a követője.
A kutyakölyök-képű EV-N elképesztően aranyos, apró kerekekkel és cserélhető üléshuzattal. Emellett elektromos hajtású, tetejét napelemekkel rakták tele, bal első ajtajában pedig ott figyel a Honda legfrissebb személyi mobilitás eszköze, az UX-3. Most már csak egy ASIMO emberszabású robot hiányzik, amelyik elvezeti az autót és az egykerekűt is tudja irányítani.

A Honda Skydeck busz a maga nemében szintén megdöbbentő masina, egyedi ajtónyitás koncepcióval, lebegő székekkel és teljes üvegtetővel. Az első ajtók felfelé nyílnak, míg a hátsók hátrafelé tolhatók, óriási nyílást feltárva. Az utaskabinban négy különálló, középen felfogatott ülést látunk, melyeknek a formája és anyaga is rendhagyó. A hátsó székek az elsők alá csúsztathatók, hogy könnyű hozzáférést biztosítsanak a hátsó, harmadik sorba. A kabin minimalista dizájnja is megkapó, de a pontot az i-re a zöldes, átlátszó kerekek teszik fel.