"Fényűző és biztonságos S-osztály"

Frankfurtban villog a Mercedes SLS AMG és 3.0 S-osztály

A 63. Nemzetközi Frankfurti Autószalonon ismét az autóipar megújítójaként szerepel a Mercedes-Benz.

2009.09.18 09:04autolabor.hu

A Csillag századik születésnapjára számos pozitív jelzéssel rukkol ki a Mercedes-Benz!

Az új E-osztály T-Modell: Intelligens térkihasználás

Az új E-osztály T-Modell 2009 novemberétől újabb karakteres taggal bővíti a családot. Akárcsak a limuzin és a kupé, ez is önálló design, példás biztonsággal, kimagasló kényelemmel, minőséggel és célszerűséggel.

Számos újítás jelenik meg vele, amelyeket egyetlen más gyártó sem kínál e kategóriában, a fáradtság-felismeréstől az akut ütközésveszély esetén működő automatikus fékezésig, az adaptív távfény-asszisztenstől az aktív motorháztetőig. Ezekhez járul a hátsó tengely szintszabályozó légrugózása és a csomagtér egyedülálló praktikuma.

E 63 AMG T-Modell: a nagyteljesítményű kombi

Az új E 63 AMG T-Modell foglalja el az első rajtkockát a prémium-kombik mezőnyében. AMG 6,3 literes V8-as motorjának teljesítménye 386 kW/525 LE, a százra gyorsulás ideje pedig 4,6 másodperc.

1950 liternyi csomagterével a dinamika, a nagy használati érték és a hatékonyság rendkívüli kombinációját kínálja ez az autó.

SLS AMG: az új szárnyas-ajtós Mercedes-Benz

Magával ragadó autó, a legmagasabb műszaki színvonalon az új Mercedes-Benz SLS AMG.

A szuper-sportkocsi letisztult formával, következetesen könnyű építéssel, fölényes menetdinamikával és példás biztonsággal kelt lelkesedést.

Egyedülálló a technikája: a könnyű alumínium térváz, a szárnyas ajtó, az AMG 6,3-as V8-as szárazkarteres első középmotor, 420 kW/571 LE csúcsteljesítménnyel és 650 newtonméter nyomatékkal, a differenciállal egybeépített, hétfokozatú, duplakuplungos váltómű és az alumínium keresztlengőkaros sportfutómű.

Az ideális, elöl/hátul 47/53 arányú súlyeloszlás és az alacsony súlyponthelyzet is illik a koncepcióba. Százra 3,8 másodpercig tart a gyorsulás, a csúcssebesség 317 km/óra, a kombinált fogyasztás 13,2 liter/100 kilométer (valamennyi adat ideiglenes).

Elektromos hajtású Mercedes-Benz SLS AMG


Kiállítja a Mercedes-Benz az elektromos hajtású, emissziómentes SLS AMG koncepcióautót is. Az erőteljes, mégis kipufogógáz-mentes szupersportkocsi négy darab villanymotorjának összteljesítménye 392 kW, maximális nyomatéka 880 newtonméter.

A hajtómotorok a kerekek közelében helyezkednek el, ezáltal jelentősen csökken a rugózatlan tömeg a kerékagy-motorhoz képest.

Tengelyenként külön erőátvitelt építenek be. Az intelligens összkerékhajtás Torque Vectoring megoldása – tehát az egyes kerekek eltérő mértékű hajtása – veszteségmentes és menetdinamikailag optimális.

Az SLS AMG kísérleti példánya folyadékhűtésű, nagyfeszültségű, modulszerkezetű lítiumion-akkut kapott, 48 kilowattóra illetve 40 amperóra kapacitással. Fékezéskor töltődik a 400 voltos akku.

Nulláról százra 4 másodperc alatt gyorsul a „villamos” szárnyas-ajtós kocsi – hasonlóan, mint a 420 kW/571 LE teljesítményű AMG 6,3-as motorral.

Vision S 500 Plug-in HYBRID: úton a luxusautó a háromliteres fogyasztás felé

Röviddel az S 400 HYBRID, a jelenleg legtakarékosabb benzinmotoros luxuslimuzin piaci bevezetése után Frankfurtban mutatja be a Mercedes-Benz a Vision S 500 Plug-in HYBRID modellt, amely felső kategóriájú, mégis „háromliteres” autó.

A márka modul hibrid-rendszerelemeit bemutató jármű NEFZ-fogyasztása mindössze 3,2 liter, és 30 kilométert képes tisztán elektromosan, helyi emisszió nélkül megtenni.

Alig 74 gramm/kilométeres CO2-kibocsátásával az S-osztály következő nemzedékeinek jövőképességét bizonyítja. Nagyszerű adatai a Plug-in-hibridhajtás és a hatásfokot emelő BlueEFFICIENCY intézkedések kombinációjának köszönhetők.

Persze megmaradtak az S-osztály jellemző erősségei is, a kimagasló kényelem, a rendkívüli biztonság és a fölényes teljesítmény.

A hajtómű három fő összetevője a közvetlen befecskendezésű V6-os benzinmotor, a kb. 44 kW/60 LE teljesítményű hibridmodul, valamint a több mint 10 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor, amely töltőállomásokon tölthető fel.

A százra gyorsulás ideje 5,5 másodperc.

„A S 500 Plug-in HYBRID formájában mérföldkövet állítottunk fel az emissziómentes mobilitás felé“, mondta Dr. Dieter Zetsche.

„Fényűző és biztonságos S-osztály, fölényes menetteljesítményekkel, mégis a mai kiskocsiké alatt maradó fogyasztással megmutatja, hogy csúcsmodelljeinkben is nagyszerűen egyesíthető a lenyűgöző autózás a környezet iránti felelősségtudattal”.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.