A vásárlókat nem ingatja meg az éghajlatváltozás
A Fiat és a Peugeot-Citroen a "legtisztább" európai autógyártó
Egyedül a Fiat és a Peugeot-Citroen autógyártó cég érte el tavaly a károsanyag-kibocsátás csökkentésére vonatkozó Európai Uniós ajánlás szerinti értéket - közölték környezetvédelmi aktivisták kedden.
2009.09.15 12:09MTITizennégy európai autógyártó teljes típusválasztékának átlagos szén-dioxid-kibocsátásán alapuló ranglista szerint a mérséklés terén a BMW tudja felmutatni a legjobb eredményt, a 10,2 százalékos károsgáz-csökkenés azonban még mindig csak a 9. helyre volt elegendő. Az európai autógyártóknak 2015-ig kell elérniük a kilométerenkénti 130 grammos szén-dioxid-kibocsátási határt. Ezt az értéket azután határozták meg, hogy az érintett autógyárak - a Fiatot és a Peugeot-Citroent kivéve - 2008-ig nem tudták a 140 grammos küszöb alá szorítani az üvegházhatásért felelős gázok legfontosabb összetevőjének a mértékét.
A Mercedes luxusmodelleket forgalmazó Daimler jelenleg a legszennyezőbb európai autógyártó, de a japán Nissannak, a Mazdának és a Suzukinak is igyekeznie kell, hogy teljesíteni tudja a 2015-re kitűzött határértéket. Két évvel ezelőtt még a BMW volt a sereghajtó, a teljes modellválasztékot érintő üzemanyag-hatékonysági technológiák bevezetésével viszont látványos eredményeket sikerült elérniük - mondta Jos Dings, a Transport and Environment környezetvédelmi szervezet szóvivője, hozzátéve, hogy az Európában legtöbbet forgalmazott, a rangsorban jelenleg 12-ik helyen álló Volkswagennek is követnie kellene a BMW példáját. Dings tapasztalata szerint a vásárlókat nem ingatja meg az éghajlatváltozás, illetve az üzemanyagárak rendkívüli mértékű emelkedése sem, és az üzemanyag-zabáló modellek helyett egyelőre még nem döntenek a "zöldebb" autók mellett.
Következésképpen a károsanyag-kibocsátás mértékének gyorsabb esése leginkább a szabályozásoknak tudható be, s ezek alapján 2020-ig 95 grammra kellene csökkenteni a kilométerenkénti átlagos szén-dioxid-emissziót - hangsúlyozta a szóvivő.