A hátulja nem a legjobb, de a többi mindent visz
Izgalmasnak ígérkezik: Itt a Mercedes SLS AMG, a McLaren SLR utódja
A Mercedes SLS AMG Gullwing hátulja nem a legizgalmasabb, de másba egyszerűen nem lehet belekötni!
2009.09.11 12:11autolabor.huA Mercedes Frankfurtban mutatja be az SLS AMG-t, a McLaren SLR utódját.
Az autó 2010 tavaszától lesz kapható, Németországban 177.310 eurós (nagyjából 48 millió forintos) áron.
Az 571 lóerős SLS AMG-t a legendás 300 SL Gullwing ihlette, a retró elemek meghatározzák az autó küllemét.
A 70 fokban nyíló sirályszárny-ajtókat is a 300 SL szülte, de a különleges hűtőmaszk és az abban helyet kapó hatalmas Mercedes embléma is onnan lehet ismerős.

Az SLS AMG különlegessége a csaknem 2 méter hosszú (!) orr rész, amelyben V8-as motor bújik meg, pedig akár egy V12-es is elférne benne.
Igaz, azzal lényegesen nehezebb is lenne az így 1620 kg-os sárkány, amelynek súlyelosztása az ideálishoz közeli 47-53%.
A Mercedes 6.3 literes V8-asa 571 lóerőt ad le 6800-as fordulatszámon, nyomatéka pedig 650Nm 4750-es fordulaton.
Az összes lóerő és Newtonméter a hátsó kerekekre érkezik, az AMG duplakuplungos váltószerkezetén keresztül.
Az autóban 4 vezetési mód közül választhatunk: a C (Controlled Eccifiency) a gazdaságosságra, az S (Sport) a sportos vezetésre, az S+ (Sport plus) a még nagyobb tempóra ösztönöz, míg az M (Manual) a jelek szerint az autó minden erejét a vezetőre bízza.
Az SLS gyorsulása 3.8 másodperc 0-ról 100-ra, végsebessége 318 km/h, kombinált fogyasztása pedig 13.2 liter (ezt persze lehetetlen lesz reprodukálni).
A sportos vezetéshez hangolt ESP-nek három fokozata lesz (teljesen aktív, sportos vezetést engedélyező, illetve kikapcsolt állapot – ez utóbbival őszintén csikoroghatnak az elöl 19, hátul 20 colos kerekek.