A stílus és teljesítmény különleges találkozása
Infiniti G37 sedan és coupé - felkavarják a piaci állóvizet
Hosszú éveken keresztül egyetlen fontos összetevőre volt szükség egy sikeres négyajtós sportsedan gyártásához: egy német márka emblémájára a csomagtartófedélen. De úgy tűnik, hogy ez megváltozik... az Infiniti G37 készen áll arra, hogy felkavarja a piaci állóvizet.
2009.08.10 10:39ma.huA G37-et is, mint az Infiniti modelleket általában az egyedi, kifinomult stílusú kialakítás jellemzi. Az Infiniti koncepciója, hogy tökéletes minőséget, japán formatervet ötvözzön úgy, hogy az az európai igényeknek minden szinten megfeleljen. A hosszú motorháztetőnek, a hosszú tengelytávnak és a rövid túlnyúlásoknak köszönhetően a G37 elmossa a négyajtós limuzinok és a kupék közötti éles különbséget.
A G37 sedan választható intelligens öszkerékhajtással, amely az igazi vezetési élményt szolgálja, mert az ATTESA E-TS minden pillanatban vizsgálja az útviszonyokat és ennek megfelelően észrevehetetlen módon állítja a kerékre jutó nyomatékot. Rosszabb útviszonyok között az első kerékre ad nagyobb erőt, míg normál viszonyok között, megkönnyítve a vezetést, a hátsókra.
Alaphelyzetben a coupé és a sedan is hátsókerék-meghajtásúak, amelyeket egy erős 3,7 literes, V6-os „első-középső” elhelyezésű, 24 szelepes motor 235 kW (320 LE@7000rpm) teljesítménnyel és 360 Nm-es nyomatékkal (@5200 rpm) 5,8 másodperc alatt repíti 0-ról 100 km/h-ra, amit a 6 fokozatú manuális vagy a korszerű, 7 fokozatú automata sebességváltó szabályoz. Az automata váltóhoz tartozik két, a kormány mögött elhelyezett magnézium váltófül is, amelyek a sportosság érzését fokozzák, mintha a sofőr egy versenyautóban ülne.

„Az Infiniti G37 modelljét a piac egyik legnagyobb versennyel jellemezhető szektorában kínáljuk, és kétségtelenül lenyűgöző vetélytársakkal állunk szemben, akiknek ügyfélköre ráadásul nagy márkahűségről tesznek tanúbizonyságot” – nyilatkozta Jim Wright, az Infiniti Europe alelnöke. „Ám a G37 nemcsak eléri vagy felülmúlja a vetélytársak által nyújtott színvonalat a stílus, a dinamikus teljesítmény, a felszereltség, az érték és a tulajdonosok számára nyújtott szolgáltatások terén, hanem a valódi exkluzivitás is mellette szól.”
A hatalmas teljesítmény mellé megfelelő fékrendszer is került. A sportváltozatban a 350 és 355 mm-es féktárcsák olyan határozottan állítják meg az autót, hogy hasonlót csak a versenyautó kategóriába tartozó autóknál tapasztalhat a sofőr. A 4 csatornás, 4 érzékelős blokkolásgátló rendszerrel (ABS), elektronikus fékerő-elosztóval (EBD) és vészfék-asszisztenssel (BA) kiegészített rásegítéses fékrendszer mind a 4 keréken léghűtéses féktárcsákat működtet, amelyek garantálják, hogy az autó akár másodpercek alatt megálljon vész esetén.
A biztonságról a G37 sedan esetében a szintén opciós aktív négykerék-kormányzás (4WAS), a coupé és a sedan esetében pedig a hat légzsák és a gyalogosbarát felugró motorháztető gondoskodik, illetve az intelligens sebességtartó automatika (ICC), amely a fékek, a gáz és lézeres érzékelők alkalmazásával segít tartani a beállított távolságot a G37 és az előtte haladó jármű között. Az automatika a 0-180 km\h-ás sebességtartományban is működtethető. A coupé és a sedan is fel van szerelve az elektronikus stabilitási programmal (ESP), amely a legkülönfélébb vezetési körülmények között is növeli a jármű stabilitását.
A G37S modellen az alapfelszereltség része a folyadéksúrlódásos, korlátozottan önzáró differenciálmű is(VLSD). Hogy az autó hosszú ideig újnak és ápoltnak tűnjön, alapfelszereltségként egy különleges önjavító fényezéssel vonták be az Infiniti összes modelljét. A lakkréteg egy speciális műgyantát tartalmaz, amely növeli a fényezés rugalmasságát.

„A G37 célcsoportja olyan szabadon gondolkodó ember, aki megbecsüli a minőséget, a kiváló szolgáltatásokat, és nem szereti követni a konvenciókat” – mondta Bastien Schupp, az Infiniti Europe marketingigazgatója. Az autó összhatása remekül ötvözi a sportos megjelenést és a hivalkodástól mentes kifinomultságot, amelyek együtt kifejezik az Infiniti márka lényegét. A G37 coupé legfőképp a keményebbre, sportosabbra hangolt futóművében és az Infiniti mérnökei által megalkotott, különleges hangélményében különbözik a G37 sedantól.
A megalkotott hang tökéletesen beleillik a sportautók világába és teljesítményprofiljába. Az azonos hosszúságú leömlők és a szimmetrikusan elhelyezett kipufogócsövek és hangtompítók alkalmazásával olyan lineárisan kialakuló hangot hoztak létre, amelyben, egyensúlyban vannak az alacsony és magas frekvenciájú hangszínek. A coupé kialakítása főleg a sportos, dinamikus vezetési élményt helyezi előtérbe, például a négydugattyús fékkel, amely az S verzióban alapfelszereltség, míg a sedanban a tervezők a magasabb komfort érzetre törekedtek például többféle, választható faberakással.
A G37 sedán három változatban szerepel a kínálatban: a kiváló felszereltségű G37, a még több luxust nyújtó, bőrüléses G37 GT, valamint a sportosabb kialakítású G37S. A G37 és a G37 GT változat rendelhető összkerék-meghajtással is. A G37 coupé is három változatban érhető el. Már az alap modell is gazdag felszereltséggel kerül kiszállításra. A G37GT-be már beletartozik a bőr-csomag és az elektromos ülésállítás is.
A G37S-be, a modell csúcskategóriájába pedig többek között az ültetett sportfutómű az intelligens négykerék kormányzás és a 4 dugattyús sportféknyergek is alapfelszereltségnek számítanak. Minden modellhez jár továbbá az Infiniti Touring Assistance és az Infiniti VIP assistance is.