Az utolsó szögig új autó
Leleplezték az új Ferrarit
A szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Ferrari 430-as utódja, a 458 Italia, melynek kinézete és tudása egyaránt lenyűgöző.
2009.07.29 19:23autoblog.huHogy az újdonság nem a beharangozott 450 elnevezést kapta, jelzi, itt nem holmi ráncfelvarrásról van szó. A Ferrari 458 Italia az utolsó szögig új autó, és sokat profitál a márka Forma-1-es tapasztalataiból. Szívómotorja 127 lóerős literteljesítményével például új mércét állít fel a kategóriában. Nem meglepő módon a Ferrari 458 dizájnjáért is az olasz Pininfarina stúdió felel. A tervezéskor a legfontosabb szempont a minél alacsonyabb légellenállás volt, a 4,5 méter hosszú 458 Italia 200 km/órás sebességnél például 140 kilogrammnyi leszorító erőt termel.
Ezek után nem meglepő, hogy oldalról a Ferrari Enzo ugrik be a szemlélőnek. A 458 Italia modellben egy új fejlesztésű V8-as szívómotor teljesít szolgálatot, amely alaposan feladja a leckét a konkurenciának. A 4499 köbcentis blokk közvetlen befecskendezéses, alacsony sűrítési arányú (12.5:1) és 9000-es (!) fordulatszámnál 570 lóerőt küld a hátsó tengelyre. Ez elképesztő, 127 lóerős literteljesítményt jelent. A maximális forgatónyomaték 540 Nm 6000-es fordulaton, de a 80 százaléka már 3250-es főtengely-fordulaton rendelkezésre áll.
A három kipufogóvégen át harsogó „zeneszám" tipikusan Ferraris, melynek a motor dühös morgása adja meg az alaphangját.

Az új Ferrari alacsony széndioxid-kibocsátásával is villant (320 g/km), de fogyasztása is figyelemreméltóan szerény (13,7 l/100 km). A rendkívül aerodinamikus karosszéria és az alacsony súly is segít neki ebben; a 458 Italia saját tömege a felhasznált különleges könnyűfémeknek köszönhetően mindössze 1380 kilogramm. Ennek 58 százaléka a hátsó tengelyen nyugszik.
A kis Ferrari úgy megy, mint az Enzo, 3,4 másodperc alatt fellövi magát százra és végsebessége meghaladja a 325 km/órát. A 458 Italiában a Californiából átvett hétfokozatú duplakuplungos váltóművet találjuk meg, amely még padlógáznál is finoman pakolgatja a sebességeket. Az áttételeket persze sportosabbra vették. Maximális útfogásra hangolt futóműve és szuper direkt kormányzása révén a 458 Italiával bődületesen nagyot lehet majd kanyarodni, de az elektronikus differenciálzár és az F1-Trac rendszer jóvoltából az elődmodelleknél 32%-kal gyorsabban is lehet majd a kanyarokból kigyorsítani.
A verseny ABS és a high-tech fékek jóvoltából a 458 Italia 32,5 méter alatt állóra fékez 100 km/órás sebességről, ami szintén megdöbbentően jó érték. Bár a kabinról nem közöltek fotókat, elárulták, hogy a sofőrt újfajta, ergonómikus környezet fogadja, ahol a fő kezelőszerveket a kormányon csoportosították.
Míg a Ferrari California egy praktikus jegyekkel bíró, a mindennapokban gond nélkül használható sportkocsi, addig a 458 Italia egy kompromisszummentes utcai sportgép, versenypálya alkalmassággal.

Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06