Gyorsulás százra 5 másodperc alatt

Itt a Subaru Impreza WRX STI spec C

A Subaru autókat gyártó Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) Japánban piacra dobta a WRX STI modellsorozat eddigi legdurvább tagját, a Subaru Impreza WRX STI spec C-t. A spec C modell továbbfejlesztett motorja, komolyabb futóműve és könnyebb karosszériája révén kiválóan alkalmas a motorsportos használatra is.

2009.07.29 15:39autoblog.hu

A turbótöltő turbinájának tengelyét új golyóscsapágyazással látták el, s az ECU (motorvezérlő egység) is különleges frissítésen esett át. Ennek köszönhetően a spec C változat gyorsabban reagál a gázpedál parancsaira és erőteljesebben gyorsul. A különleges kialakítású első és hátsó futómű és a merevebb kocsitest révén az autó útfekvése még stabilabb lett, még határhelyzetekben is megmarad a lineáris irányíthatóság.

A hátsó önzáró differenciálmű (LSD) rendszere az eddigi Torsen-rendszer helyett mechanikus lett, ami még jobban elősegíti a tapadást. Az alumínium motorháztető, a laminált ablaküvegek és a kisebb méretű akkumulátor pedig a jármű tömegét csökkentette. A spec C teljesítménye 300 helyett 308 lóerő 6400-as fordulaton, nyomatéka pedig 422 Nm 4400-as fordulaton.

A gyorsulás százra 5 másodperc körül van. A WRX STi spec C alapfelszereléséhez tartoznak a kovácsolt 18 colos könnyűfém felnik speciális mintázatú, 245 mm széles Bridgestone gumikkal, valamint az aranyszínű Brembo féknyergek is. Két újfajta fényezéssel is rendelhető (Napkelte Sárga és Tiszta Fehér) a kocsi. A Japánban már kapható spec C változatból mindössze 900 darabot készítenek.


Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.