Már gyártják a legújabb Suzukit
Elindult a Splash sorozatgyártása
Megkezdődött a Splash-nek, a Magyar Suzuki Zrt. új modelljének sorozatgyártása Esztergomban. Az autó múlt évi frankfurti világpremierje után már a Magyar Suzuki gyártószalagjain halad. A Magyar Suzuki évente 60 ezer Splash gyártását tervezi 2008-ban. A magyar vásárlók a Genfi Motor Show-t követően márciustól találkozhatnak az autóval a szalonokban.
2008.02.08 19:06ma.hu
Az átütően sikeres Swift és SX4 után a Magyar Suzuki új modellel bővíti jelenlegi palettáját. A 2007-ben legyártott 232 480 gépjármű után a tervek szerint hosszú távú, stabil növekedési ütemben a vállalat idén háromszázezer autót gyárt az esztergomi üzemben, elérve ezzel a Suzuki Európai Reneszánsz Program csúcspontját. Az új modell tömeggyártását számos innovatív technológiai kezdeményezés előzte meg, mint például a ponthegesztési folyamatok teljes automatizálása. Jelenleg 650 robot segíti a hegesztőüzem munkáját. A Splash tervezett éves gyártási darabszáma 60 ezer.
A Splash tervezési stratégiáját és a dizájnt illetően az autó a Swift, a Grand Vitara, az SX4 után a Suzuki Motor Corporation negyedik olyan modellje az elmúlt három évből, amely a 'Way of Life' filozófiát testesíti meg. A jármű külső jegyeivel, vezetési paramétereivel felhívja magára a figyelmet. A modern tervezésű univerzális kisautó kiváló társ az Európában megszokott városi élet mindennapjaiban, és nemcsak a külseje vonzó, hanem fogyasztása is gazdaságos. A modell teljes körű biztonsági berendezésekkel felszerelt és a technológiai újításoknak köszönhetően rengeteg tárolási lehetőséget és kényelmet biztosít; szén-dioxid kibocsátása, amely csupán 120g/km, megfelel a legfrissebb európai előírásoknak, és egyúttal kielégíti a környezettudatos vásárlók igényeit is.
A Splash három különböző motorral készül. A kétféle benzin- és az egyfajta dízelmotor mindegyike megfelel az Euro 4 kibocsátási előírásainak: a környezetvédelmi tudatosság jegyében mindhárom motorváltozat 5 sebességes manuális váltóval felszerelt, kibocsátási szintje pedig 120 g/km. A benzinmotorok a Suzuki Motor Corporation új generációs motorfejlesztésének eredménye. A legkisebb teljesítményű motor egyliteres, 3 hengeres 12 szelepes, melynek teljesítménye 45kW (65LE), fogyasztása mindössze 5 liter/100 km. A legnagyobb változat az alumíniumból készült 1,2 literes 4 hengeres 16 szelepes benzinmotor, amely 63kW-ot (86LE) teljesít, és fogyasztása 5,5 liter /100 km.
A Splash dízelmotorját a Suzuki új indiai gyáregységében állítják össze a GM Powertrain licenc alapján, ez 1,3 literes közös nyomócsöves befecskendezésű, 4 hengeres, 55kW-os (75LE) változatban opcionálisan koromrészecske szűrővel lesz elérhető. A dízelmotoros verzió fogyasztása 4,5 liter/100 km.

A Splash tervezésekor a biztonsági elemekre a Suzuki kiemelt figyelmet fordított. A model standard biztonsági berendezései - blokkolásgátló rendszer (ABS); a fékerő asszisztens, elektronikus fékerő-elosztó (EBD) - a vezetőt segítik, hogy a legkockázatosabb helyzetben is elkerülhető legyen az életveszély. Választható felszerelés továbbá az ESP (Electronic Stability Program), amely az időben megkezdett fékezéssel és a motor nyomatékának szabályozásával tovább növeli az autó stabilitását.
A Splash karosszériája váratlan ütközés esetén elnyeli, és egyenletesen elosztja az ütközési energia egy részét, a beépített 6 légzsák (két első, két oldalsó és két függöny), az överő-határolóval felszerelt első biztonsági övek, a lábvédő fék és kuplung pedálok minimalizálják a sérülés lehetőségét. A Suzuki a kicsik biztonságára is ügyel: a Splash hátsó ülésén található ISOFIX beépített elem lehetővé teszi a gyermekülés biztonságos elhelyezését.

A Splash főbb paraméterei:
Sokoldalú, vonzó mini MPV
Áramvonalas, aerodinamikus dizájn
Sportos, fiatalos stílus amely a városi, mozgalmas életstílust képviseli
Megemelt üléspozíciók
Magasra szerelt sebességváltó
Kellemes térérzet, friss színkombinációk
Könnyű kezelhetőség, jól olvasható sebességmérő és kijelző
Átlagon felüli tárolási kapacitás
60:40 százalék arányban osztható hátsó ülés, amely egyetlen mozdulattal a padló síkjába hajtható
Padló alatti tárolórekeszek
Nagy, jól olvasható sebességmérő és kijelző, valamint egyedi fordulatszámmérő
Teljesítmény
Halk, gazdaságos, három- és négyszelepes benzinmotorok
Modern, közös nyomócsöves befecskendezésű dízelmotor, opcionális koromrészecske szűrővel
1 literes benzinmotor és az 1,3 literes dízelmotor széndioxid kibocsátása 120g/km
Kiváló kezelhetőség, stabilitás, utazási kényelem és vezetési élmény
Különlegesen hangolt hangtompítók, kifejezetten az európai utakra tervezve
Légellenállási együttható: 0.32
170km/óra maximális sebesség a 1,2 literes benzinmotor esetében
12, 3 másodperces gyorsulás 100 kilométeren az ötsebességes kéziváltós 1,2 literes benzinmotornál
Biztonság:
Hat légzsák (két első, két oldalsó és két függöny)
Electronic Stability Program (ESP)
Gyűrődő szerkezetek, energiaelnyelő keret, és nagy merevségű utaskabin
Energiaelnyelő motorháztető, motorburkolat, motorháztető zsanérok
Első légzsák deaktivációs rendszer