A kereslet visszaesése elérte a mélypontot
A Volvo 718 millió dollár veszteséggel zárta a II. negyedévet
Az AB Volvo svéd teherautó-gyártó kedden azt közölte, hogy már a harmadik negyedévet zárta veszteséggel, miután az eladásai egyharmadával csökkentek a gyenge kereslet miatt az április-június közötti időszakban.
2009.07.21 12:27MTIA Volvo adó utáni vesztesége 5,56 milliárd svéd korona (718 millió dollár) volt a második negyedévben az egy évvel korábbi 5,1 milliárd korona nyereséggel szemben. A cég negyedéves eladásai 33 százalékkal 54,0 milliárd koronára estek a tavalyi második negyedévi 80,4 milliárd koronáról (1 dollár=7,790 svéd korona). Leif Johanssonnak, a Volvo vezérigazgatójának közleménye szerint a cég főbb piacain, Európában, Észak-Amerikában és Japánban továbbra is igen lanyha a kereslet.
Úgy vélte azonban, hogy a kereslet visszaesése elérte a mélypontot, a piacok stabilizálódtak, de továbbra is nehéz megjósolni, mi történik az év hátralevő részében. A Volvo továbbra is fenntartja azt az előrejelzését, hogy a teherjárművek európai piacán az idei kereslet legalább a felére esik vissza, Észak-Amerikában pedig 30-40 százalékkal tavalyhoz képest.