Lopakodó festés, infravörös hőkamera
Lopakodó izomautók a légierőnek
A Galpin Auto Sports (GAS) ezúttal az Amerikai Légierő különleges megrendelésére dolgozott. Két igencsak rendhagyó verdát alkottak, amelyeket majd újoncok toborzásánál fognak használni.
2009.06.25 19:22autoblog.huA Mustang X-1 és a Challenger Vapor bombaként robban, ezt a két típust ennyire radikálisan még sohasem alakították át. A Mustang fő jellegzetessége a vadászrepülő cockpit egyetlen középre helyezett katapultüléssel, a Challengeré pedig a lopakodó festés és az infravörös hőkamera.
A Mustang X-1 matt fehér festést és agresszív spoilerkészletet kapott, no és persze arról is gondoskodtak, hogy a kiszélesített (hátul oldalanként 15 centivel!) sárvédők alá megfelelő méretű kerekek kerüljenek.
Az Air Force logókkal ékesített széles és lapos izomgépbe felfelé nyíló ajtókon keresztül lehet bejutni, a kabinban azonban a megszokott műszerek és kezelőszervek helyett a vadászrepülőkben általános látvány fogad. Kétállású kapcsolókkal, körműszerekkel és botkormánnyal találkozunk, a középső ülést pedig stílusosan katapulttal is ellátták. A középkonzol mindkét oldalára jutott egy pedál. Az erőforrást amúgy 500 lóerősre tornászták fel a GAS emberei.

Extrém megoldásait tekintve a Challenger Vapor sem marad el a Mustangtól, sőt, radarelnyelő "lopakodó" matt festésével még alattomosabban néz ki. Szükség esetén a Dodge majdnem teljes csöndben suhanhat, a kipufogók ugyanis elnémíthatók. A kocsira szereltek egy infravörös hőkamerát is, melynek képe a belső monitorokon jelenik meg. Mindezt kombinálták a szélvédő teljes szélességében végighúzódó head-up display-jel. Ezek után szélvédőre tulajdonképpen nincs is szükség. A kabinba biometrikus azonosítással lehet bejutni. A legdurvább mégis az, hogy a Vapor akár távirányítással is vezérelhető.
