Új dízelmotorral jelentkezett a Citroën
240 paci dübörög a legújabb C5/C6-os modellben
Új dízelmotorral jelentkezett a Citroën, melyet a C5 és C6 modellek kapnak meg. A 2,7 literes turbódízelből továbbfejlesztett háromliteres egység nagyobb vezetési élményt nyújt, emellett csendesebb, kevesebbet fogyaszt és 12-15 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsát ki.
2009.06.15 11:41autoblog.huA 240 lóerős biturbó dízelmotor a Citroën történetének eddigi legerősebb gázolajosa, különösen a C6-os modellnek volt már rá nagy szüksége. A HDi 240 FAP Magyarországon augusztusban jelenik meg a kínálatban.
Az új Euro 5-ös besorolású HDi 240 FAP motor beilleszkedett a háromliteres kategória legjobbjai közé: harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezése (max. 2000 bar), kerámia izzító gyertyái, két változó geometriájú turbófeltöltője, belső kipufogógáz keringetési és fékezési energia visszanyerő rendszere van.

Egy turbó 3 hengert lát el levegővel, a maximális töltőnyomás 1,4 bar. A 3 literes HDi 3800-as percenkénti fordulatszámon adja le maximális teljesítményét, 1600-as percenkénti fordulatszámon pedig 450 Nm-es nyomatékát, ami lehetne nagyobb is, de mentségére legyen mondva, hogy 1400-as fordulaton már több mint 400 Nm-t kínál fel. A motorhoz továbbra is hatfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik.
Fogyasztása vegyes ciklusban mindkét modell esetében mindössze 7,4 l/100 km, CO2 kibocsátása pedig 195 g/km, melyek figyelemreméltó értékek. Az új turbódízellel a C5 7,9, míg a C6 8,5 másodperc alatt gyorsul fel százra, s előzési képességük is javult (80-ról 120 km/h-s sebességre 4,9 és 5,2 mp).

A motor elektromos rendszerét olyan generátorral szerelték fel, amely a gépkocsi lassítási és fékezési fázisaiban visszanyeri a mozgási energiát. Az így visszanyert energiával az akkumulátorok plusz energiafelhasználás nélkül tölthetők fel.
A fogyasztás csökkentése érdekében a szervo szivattyú éppen annyi rásegítést biztosít, amennyi az adott helyzetben szükséges. A generátor is elektronikusan vezérelt, tehát csak szükség esetén ad le áramot, ami a fogyasztásra és a károsanyag-kibocsátásra egyaránt kedvezően hat.