Szén-dioxid kibocsátása is csekély
Kevesebb fogyasztás, nagyobb élmény: Jön az új dízelmotoros Citroen
Új dízelmotorral jelentkezett a Citroën, melyet a C5 és C6 modellek kapnak meg - A 2,7 literes turbódízelből továbbfejlesztett háromliteres egység nagyobb vezetési élményt nyújt, emellett csendesebb, kevesebbet fogyaszt és 12-15 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsát ki.
2009.06.14 12:35autoblog.hu - Fotó: netcarshow.comA 240 lóerős biturbó dízelmotor a Citroën történetének eddigi legerősebb gázolajosa, különösen a C6-os modellnek volt már rá nagy szüksége.
A HDi 240 FAP Magyarországon augusztusban jelenik meg a kínálatban.
Az új Euro 5-ös besorolású HDi 240 FAP motor beilleszkedett a háromliteres kategória legjobbjai közé.

A harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezése (max. 2000 bar), kerámia izzító gyertyái, két változó geometriájú turbófeltöltője, belső kipufogógáz keringetési és fékezési energia visszanyerő rendszere van.
Egy turbó 3 hengert lát el levegővel, a maximális töltőnyomás 1,4 bar.
A 3 literes HDi 3800-as percenkénti fordulatszámon adja le maximális teljesítményét, 1600-as percenkénti fordulatszámon pedig 450 Nm-es nyomatékát, ami lehetne nagyobb is, de mentségére legyen mondva, hogy 1400-as fordulaton már több mint 400 Nm-t kínál fel.
A motorhoz továbbra is hatfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. Fogyasztása vegyes ciklusban mindkét modell esetében mindössze 7,4 l/100 km, CO2 kibocsátása pedig 195 g/km, melyek figyelemreméltó értékek.
Az új turbódízellel a C5 7,9, míg a C6 8,5 másodperc alatt gyorsul fel százra, s előzési képességük is javult (80-ról 120 km/h-s sebességre 4,9 és 5,2 mp).

A motor elektromos rendszerét olyan generátorral szerelték fel, amely a gépkocsi lassítási és fékezési fázisaiban visszanyeri a mozgási energiát.
Az így visszanyert energiával az akkumulátorok plusz energiafelhasználás nélkül tölthetők fel.
A fogyasztás csökkentése érdekében a szervo szivattyú éppen annyi rásegítést biztosít, amennyi az adott helyzetben szükséges.
A generátor is elektronikusan vezérelt, tehát csak szükség esetén ad le áramot, ami a fogyasztásra és a károsanyag-kibocsátásra egyaránt kedvezően hat.
Kapcsolódó írások:
- A Citroen modelljei Magyarország levegőjét is kímélik
- A Citroen C3 Picasso első utasai Benedek Tibor és Epres Panni
- Új vezérigazgató az Automobiles Citroen élén
- Számítógépes játékautót keltett életre a Citroen
- A Citroen standja nyerte a Genfi Autószalon "Kreatív Nagydíját"
- A vonzásra épít a Citroen DS Inside