62 százalékkal volt alacsonyabb az értékesítés
Chevrolet: nőhet a magyar piaci részesedés az idén
A zsugorodó magyar személygépkocsi-piacon részesedés-növekedéssel számol az idén is a Chevrolet márka, noha az első négy hónap adatai még nem túl biztatóak: január-április között 62 százalékkal volt alacsonyabb az értékesítés, mint tavaly ilyenkor. Az összpiac eközben 55 százalékkal esett vissza.
2009.05.10 08:28MTIA General Motors Magyarország adatai szerint a Chevrolet- kereskedők az idén az első négy hónapban összesen 1.009 darabot adtak el a márkából, de a teljes évi értékesítési terv meghaladja az 5.000 darabot.
Tavaly, az év második felében már nehézségekkel küzdő magyar piacon 7.509 új Chevrolet talált gazdára, ami 4,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő - ekkor még csaknem 0,7 százalékponttal sikerült emelni a részesedést. A márka jól teljesített 2008-ban Európában is: 11 százalékkal erősödött az iparág 5 százalékos visszaesése mellett, és 507 ezer kocsi eladásával 2,3 százalékra emelte részesedését.
A General Motors a következő két év alatt "modellinvázióval" próbálja világviszonylatban az eladási listák vezető helyére tornászni a Chevrolet-t - mondta Zorkóczi Zoltán, a GM Magyarország Chevrolet értékesítési igazgatója abból az alkalomból, hogy ennek első eleme, a Cruz Magyarországra is megérkezett.
A négyajtós Lacetti utódjából mintegy 700 eladását tervezik az idén. A Cruzt a következő hónapokban követi az új Spark, az Orlando, a Volt, valamint a Camaro. Zorkóczi Zoltán az MTI-vel közölte: az autópiaci válság miatt tavaly négy Chevrolet-márkakereskedő nem tudta megőrizni likviditását, az idén még nem volt példa erre.
A Chevrolet márkakereskedői hálózatba 66 szalon tartozik, 45 kereskedői szerződéssel.