Jól fut a Renault szekere

Szépen teljesítettek a Renault-család tagjai

A Renault-Nissan família tagjai kitettek magukért: 2007-ben 4,2 százalékkal növelte eladásait a francia-japán cég. Ez 6,16 millió eladott autót jelent - igaz, a Nissan még mindig népszerűbb márkanév, mint mondjuk a Dacia.

2008.02.01 13:10ma.hu

A kettősből a Nissan teljesített jobban: 3,675 millió kocsit adtak el, ami 5,7 százalékos növekedés, míg a Renault kénytelen beérni 2,1 százalékos plusszal, azaz 2,484 darab kocsival - így jön össze a világviszonylatban impozánsnak mondható 9,1 százalék.

A nagy márkanevek mellé kezdenek felzárkózgatni a kisebb családtagok is: 230 ezer Daciát, 151 ezer Infinitit, 119 ezer Samsungot adtak el - egy elsősorban autónál lényegesen kisebb hitech gyártmányairól ismert márkanévtől ez nem is tűnik rossznak.

Külön kiemelendő a hazánkban szerencsétlen névválasztása miatt sokat piszkált Dacia Logan, amit másutt Renaultként árulnak - összesen 367 ezer fogyott a Kelet-Európára tervezett (tehát strapabíró, és csekély igényű) járgányokból, ami 48 százalékos pluszt jelent. Ráadásul hamarosan jön majd az ötajtós, Sandero nevű modell is a Sedan és az MCV mellé - így nem kizárt az áhított egymilliós eladások elérése.

A cég vezetőinek kedvenc országa Oroszország lehet, itt mindkét márka 50 százalék körüli növekedést könyvelhet el, de a kínai, latin-amerikai, és afrikai piacokon is jól szerepeltek az autók. Sőt: a Nissan még az előítéleteit lassan elhagyó Észak-Amerikában is növelte eladásait.

Japánban és Nyugat-Európában viszont csökkentek a részesedések: a Nissan odahaza 6, kontinensünkön 6,3 százalékot veszített népszerűségéből, a Renault pedig 4,2 százalékot esett vissza szülőföldjén.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.