Az Isuzu feladta
Az Isuzu távozik Amerikából
Kész, nem jött be, feladja. Az Isuzu úgy döntött, nem próbálkozik tovább szabadidőautókkal a tartósan kilátástalan észak-amerikai piacokon. A fejlesztéseiből profitáljon inkább a Toyota, ő marad a teherautóknál.
2008.01.31 19:40ma.hu
Az Isuzu a kilencvenes években hagyott fel a személykocsik fejlesztésével, és kezdett kizárólag a haszonjárművekre koncentrálni. Úgy tűnik azonban, ez sem volt kellőképp nyerő ötlet: szabadidő-vonalon is feladja az észak-amerikai piacot. Mivel amúgy is szerény modellpalettájára (körülbelül kétféle járműről lehet beszélni) gyakorlatilag a kutya sem volt kíváncsi, nem pazarolnak több pénzt a fejlesztésekre, inkább bevállalják a vesztes csatát.
A japán gyár saját modellek fejlesztésével már korábban felhagyott, két GM-modell alvázára épített járgánnyal őrizték a látszatot. Eredmény nélkül, sem az Ascender, sem az i sorozat nem hatotta meg a potenciális vevőket: 2007-ben 200 kereskedő 7000 autón tudott túladni. Új modelleket is kellett volna fejleszteni - nem kevés pénzért, de ehhez ezek után érthetően nem volt kedvük - az Isuzu részvényeit pedig megkapta a Toyota a GM-től.
Úgyhogy a fejlesztések maradnak a Toyotánál (kérdés, ezek után mire megy velük - bár motorikus vonalon folytak kutatások), az Isuzu pedig marad a kaptafájánál: teherautókat és autóbuszokat gyárt - abban tényleg jó.