DuraSeal gumikon a világ körül
A Goodyear támogatja az ázsiai tűzoltó-túrát
A Goodyear, mint főszponzor speciális tehergumiabroncsokkal támogatja a "Tűzoltóautóval a világ körül" nevű kezdeményezést.
2009.04.24 13:08ma.huJan Riedel és Esther Krings 2009. március 21-én egy 33 éves svájci tűzoltóautón indultak világkörüli útjukra a németországi Darmstadtból. Az út első szakasza Németországtól Délkelet-Ázsiáig, Szingapúrig tart. A járművet a Goodyear speciális DuraSeal abroncsaival szerelték föl, melyek beépített szigetelőréteggel rendelkeznek.
A rendkívüli vállalkozáshoz nemcsak szállítóeszközként, de lakókörnyezetként is szolgál az 1975-ben készített Magirus Deutz 170D11FA típusú tűzoltóautó. A járművet alaposan átalakították, hogy alkalmas legyen a hosszú útra. A motort maga a csapat cserélte ki. A régi abroncsokat a teherautókra kifejlesztett speciális Goodyear gumikkal, az Omnitrac MSD-vel helyettesítették. Ezek az abroncsok DuraSeal technológiával készültek, 13R22.5 méretben.
A DuraSeal gumik futófelületén található egy különleges réteg, melyet egy speciális zselészerű gumikeverék alkot. Ez védi meg a gumit a mechanikai sérülésektől, okozza azt akár egy szög, akár más tárgy. A sérülés után a zselé a roncsolódott részre folyik, és ott légmentes dugót formál. A Goodyear DuraSeal a sérülést okozó anyag eltávolítása nyomán keletkező lyukat is légmentesen zárja. A tömítő anyag 6 milliméter átmérőjű lyukakat képes betömíteni - akár többet is.
Ez lehetővé teszi a sofőr számára, hogy ne szakítsa meg a vezetést és addig használja a gumit, amíg azt meg nem javítják, vagy ki nem cserélik. Egy próba során a Goodyear DuraSeal abroncsait egy szögbelövővel tesztelték. Az abroncsok 51 lyukasztás bírtak ki nyomásváltozás nélkül.

A Goodyear újonnan fejlesztett abroncsainak köszönhetően a Jan Riedel és Esther Krings akkor is zökkenőmentesen folytathatja majd útját, ha defektet kapnak. Ez azért is fontos tényező, mert a tervezett útvonaluk Németországból a Balkán felé, onnan pedig Törökországon, Iránon, Türkmenisztánon, Kirgizisztánon, Kínán, Pakisztánon, Indián, Vietnámon, Laoszon, Kambodzsán, Thaiföldön és Malajzián keresztül vezet majd el Szingapúrig.
A két világutazónak útjuk során szinte végig durva, egyenetlen terepen kell haladniuk, ahol nem reménykedhetnek gyors országúti segítségben. A túrát 12 hónaposra tervezik, és ha ezalatt gumicserére lenne szükségük, arról a Goodyear gondoskodni fog, függetlenül attól, hogy milyen országban vannak éppen.
Az út során Jan Riedel és Esther Krings különböző országok szociális programjait is támogatni fogják. Az általuk alapított nonprofit szervezeten keresztül megismertetik a helyiekkel a fosszilis energiahordozók különböző használatát, így például a biogáz termelését és a napkollektorok használatát is. Ezzel az a szándékuk, hogy a könnyebb boldoguláshoz segítsék az ott lakókat. "A főszponzorunk és gumiszállítónk, a Goodyear elkötelezettsége és más támogatóink segítsége nélkül elképzelhetetlen, hogy az expedíciónk így sikerülhetne" - nyilatkozta Riedel. A DuraSeal technológia bizonyította kiemelkedő képességeit a 2007-es Dakar Rallyn is.
Az a két Renault Kerax 6x6 kamion, amelyeken DuraSeal gumik voltak, a 20 000 km-es út során egyszer sem szorult segítségre. A Goodyear DuraSeal abroncsának köszönhetően a csapat ideálisan felkészült a "Tűzoltóautóval a világ körül" kezdeményezésre, így gumiproblémák nélkül érhetik el Szingapúrt.