Hálózatról tölthető Stella prototípus

Elektromos járművel rukkolt elő a Subaru

Az FHI kifejlesztette a Subaru hálózatról tölthető STELLA prototípusát, amiből 15 darabot átad a japán Környezetvédelmi Minisztériumnak

2009.04.21 12:00autolabor.hu

A Subaru autók gyártója, a Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) ma bejelentette, hogy sikerült elkészítenie a Subaru márka hálózatról tölthető STELLA elektromos hajtású járművének (EV) prototípusát, amit idén nyáron mutatnak be Japánban. Az FHI tizenöt STELLA prototípust ad át a japán Környezetvédelmi Minisztériumnak ellenőrző tesztelés céljából; a teszteket öt tartományi és városi elöljáróság végzi majd el.

Az új prototípus menetdinamikai jellemzői jobbak, mint az előző modell esetében: a teljesítmény 40-ről 47 kW-ra nőtt, s a karosszéria súlyának csökkentésével és a kimenő teljesítmény finomhangolásával az autó egyéb jellemzői is tovább javultak. Az akkumulátor-egység optimalizálása és méretének csökkentése újabb változást jelentett, akárcsak a műszerfal és az utastéri dizájn áttervezése. Az EV modell sorozatgyártása nyáron kezdődik, s az autó műszaki adatai alapvetően azonosak lesznek majd a prototípus jellemzőivel.

A japán Környezetvédelmi Minisztérium már a következő generációs jármű ismertetésén dolgozik, hogy az elektromos hajtású járművek minél szélesebb körben elterjedhessenek. Ez év júniusától tizenöt, hálózatról tölthető STELLA prototípust osztanak szét tesztelési céllal: négy darab kerül Kanagawa tartományba, három darab Aichi tartományba, három darab Osaka tartományba, három darab Hyigo tartományba, egy darab Yokohama városába, és egy darab a Japan Post Service Co., Ltd. vállalathoz.

Az FHI kutatásokat végzett a lítium-ion akkumulátorok területén, amelyek a jövő erőforrásai lehetnek, s az új generációs EV-t már ezekkel az akkumulátorokkal szerelték fel. A Subaru R1e fejlesztését a gyár 2006 júniusa óta közösen végezte a Tokyo Electric Power Co., Inc. vállalattal.

Az R1e elektromos hajtási rendszere és know-how-ja révén szerzett tapasztalatok felhasználásával az FHI 2008 júniusára sikeresen fejlesztette ki a Subaru hálózatról tölthető STELLA prototípusát, s öt példányt a Hokkaido Toyako Világtalálkozó rendelkezésére bocsátottak, valamint átadtak a Japán Posta használatára, küldemények kézbesítésére. Az FHI azt tervezi, hogy ez év júliusától még ebben az üzleti évben legyárt mintegy 170 darab elektromos hajtású járművet, hogy tesztelje a piac reakcióit. Az árképzéssel, az értékesítési és szervizelési rendszerrel kapcsolatos lehetőségeket most tanulmányozza a vállalat.

Az FHI következetesen ragaszkodik ahhoz, hogy járműfejlesztési filozófiájában harmóniát teremtsen az élvezetes és biztonságos vezetési élmény és környezetvédelmi szempontok közt. A jelenlegi motorkínálat látványos tökéletesítése mellett az FHI az elektromos hajtást a környezetvédelmet szolgáló megoldások és technológiák közé sorolja, ezért tovább folytatja az ezzel kapcsolatos kutatásokat és az EV-k fejlesztését.

Hosszúság x Szélesség x Magasság: 3.395 mm x 1.475 mm x 1.660 mm
Saját tömeg: 1.010 kg
Szállítható személyek száma: 4
Végsebesség: 100 km/óra
Hatótáv egy feltöltéssel: 80 km
Villanymotor: Állandó mágneses szinkronmotor
Max. teljesítmény: 47 kW
Max. nyomaték: 170 Nm
Hajtás módja: Elsőkerékhajtás
Akkumulátor: Lítium-ion akkumulátorok
Feszültség: 346 V
Energia-felhasználás: 9 kW óra

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.