Változás az eladási listák élén

A Golf átadta a dobogó felső fokát a Fiestának

A JATO Dynamics havonta közzétett összeurópai volumen elemzése szerint a Volkswagen Golf több mint egy éve tartó listavezető hegemóniája megtört az európai új autó arénában.

2009.04.17 18:00ma.hu

Márciusban a Ford Fiesta magához ragadta a legkeresettebb modell címet Európában. A Fiesta páratlan sikerét egy olyan piaci környezetben vívta ki, ahol is az új autó eladások 9%-ot (147,965 db-ot) estek 2008 márciusához képest, így összesen 1,488,386 db-os új autó forgalomba helyezéssel zárta Európa a márciust. Az első negyedévben 16.9%-kal-, 691,350 db-al produkált alacsonyabb eladási számokat az üzletág a tavalyi év első negyedévéhez képest. Az összvolumen így 3,401,473 db-ot ért el.

A Fiesta kiemelkedő sikerét elsősorban a német és olasz piacokon elért volumen növekedésnek köszönhette, valamint annak, hogy az Egyesült Királyságban tomboló válság ellenére a szigetországban sem veszített a piacából. Márciusban 52,805-os eladott darabszámmal a Fiesta 15.5%-os forgalomnövekedést tudhat magáénak tavaly márciusához képest.

"A roncsbeszámítási akciók pozitív hatásai továbbra is érzékelhetők egyes piacokon. Németország és Olaszország köztudottan két nagyjátékos az európai új autó piacon, és mindkettőjüknél jelentős kereskedelmi lendületet adtak a roncs akciók" nyilatkozta David Di Girolamo, a JATO Consult üzletág vezetője. "Nagy figyelemmel követjük ezen piacok aktivitását, hogy vajon a roncs-akciók ereje hosszú távon is kitart-e, vagy csak átmeneti fellendülést eredményeznek az egyes piacokon."

A top 10-ben észrevehető, hogy a kisautók, mint pl a VW Polo és a Fiat Punto térhódítása egyre növekszik a listán. Ezen modellek sikere is elsősorban Olaszországban gyökerezik, ahol is a CNG és LPG üzemű autó vásárlók is jelentős támogatásokban részesülnek. Itt külön említést érdemel a Fiat örökzöld modellje, a Panda, akinek 62%-os növekedést sikerült produkálnia márciusban a tavalyi év azonos hónapjához képest. Csak Olaszországban 25%-ot emelkedtek az eladások az új hajtóanyagos verzióknak köszönhetően. Az olaszoknál a CNG/LPG Panda verziók eladása nagyobb arányú növekedést ért el márciusban, mint a teljes Panda paletta összesen. "

A Panda példája tökéletesen illusztrálja, hogy miben rejlik a siker titka a jelenlegi piaci körülmények között", folytatja Di Girolamo. "Egy megfizethető, trendi új kisautó, olcsó az üzemeltetése, alacsony a CO2 kibocsátása, rendelhető dízel, CNG és LPG változatokban is. Egyszerű belépőt nyújt az új autó piacra azoknak, akik a régi autójuk roncs-beszámítása mellett döntenek."

A Fiesta mögött a top tíz további pozícióin a VW Golf, az Opel/Vauxhall Corsa, a Peugeot 207, a VW Polo, a Fiat Punto, a Ford Focus, a Fiat Panda, a Renault Clio és az Opel/Vauxhall Astra osztozott.

Összességében 16.9%-ot esett vissza az európai új autó piac 2009 első negyedévében. A Golf továbbra is vezet az első negyed összesített számait tekintve, őt követik a Fiesta, a 207, a Corsa, a Focus, a Polo, a Punto, a Panda, a Clio és az Astra.

A március láthatóan reménykedésre ad okot sok márkánál a gyenge évkezdetet követően. A Skoda, a Hyundai, a Suzuki, a Dacia és az Alfa-Romeo mind számottevő növekedést produkáltak a hónapban. A várakozásoknak némiképp megfelelően a legtöbb krízistől sújtott európai piac jelentősen gyengébb értékesítési eredményeket produkált, mint tavaly márciusban.

Franciaország és Németország viszont jelentős pozitív eredményeket ért el a kormány által támogatott roncs-beszámítási akcióknak köszönhetően. Az első negyedév összesített számait tekintve csak Németországnak és Lengyelországnak sikerült növelni számait a 2008-as év első negyedévi forgalomba helyezéseihez képest.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.