Közelebb az Accordhoz
Megújult a Honda City
A kompakt szedán radikálisan eltávolodik az előző generációs modell megjelenésétől; teljesen megújult külseje számos olyan elemet hordoz, ami a stílusos Accordra emlékeztet.
2009.04.15 08:55ma.huAz áttervezett külső mellett új elem az 1.4 i-VTEC motor is, amely jelentősen több teljesítménnyel ruházza fel az új City-t. Az új motor – ugyanaz, mint ami az új Jazz modellben is dolgozik – a Honda népszerű i-VTEC technológiáját alkalmazza, így kiváló teljesítményt és nagyfokú rugalmasságot kínál alacsony fogyasztás és kis emisszió mellett.
Ezzel az erőforrással a City 100 lóerőt teljesít, vagyis 17 lóerővel lett izmosabb a kifutó modellnél. Ez a többletteljesítmény teszi lehetővé, hogy az új City gyorsulási értéke manuális sebességváltóval elérje a 11,8 másodpercet 0-100 km/órára, ami 1,6 másodperces javulást jelent. Az automatikus egységgel ez az érték 14,7 másodperc, s a korábbi gyorsuláshoz képest ez is fél másodperccel jobb eredmény.

A City kézi kapcsolású sebességváltója a korábbi egység módosított változata, amelyben karbon szinkrongyűrűk segítik a lágyabb kapcsolást, emellett pedig további finomítást jelent az optimalizált áttételek alkalmazása. Az automatikus váltómű vadonatúj fejlesztés; a modell történetében először a fokozatok a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is kapcsolhatók. 'Sport' üzemmódban a fejlettebb váltóelektronika és a jobb áttételek révén remekül érvényesül az új autó meg növekedett teljesítménye.
A vadonatúj modell több más téren is elődje fölé emelkedik: például a felhasznált anyagok jobb minősége, a magasabb szintű esztétika és a nagyobb funkcionalitás révén. Az utastérben még több a tárolóhely – többek közt nőtt a kesztyűtartó mérete is –, s az ülések új formaterve még nagyobb kényelmet biztosít a vezetőnek és utasainak.