Világszínvonalú Porsche szalon a fővárosban
Megnyitotta kapuit a Porsche Centrum Budapest
Megújult környezetben várják régi és új ügyfeleiket a Porsche Centrum Budapest munkatársai, ahol április elejétől a Porsche márkához méltó módon fogadhatják az első vevőket.
2009.04.09 19:59ma.huAz új központban a modelleken túl bemutatásra kerül például az épületben a geotermikus energia hasznosítása, ami egy olyan korszerű, környezetbarát és lassan megtérülő módszer, amely a luxusmárkához méltó magas műszaki színvonalat képvisel. Csak az évszakok változtak a beruházás tavalyi kezdete és átadási határideje, egyébként minden a terv szerint alakult: idén március végére elkészült a főváros budai oldalán a Porsche Centrum Budapest, amely nem pusztán egy új értékesítési és szervizkomplexum, hanem világszínvonalú Porsche-szalon.
Ezzel – szintén az eredeti terveknek megfelelően – új szakaszba lép a Porsche-forgalmazás Magyarországon, köszönhetően az egyedülálló értékesítési és szervizszolgáltatási feltételeknek. Az új helyszín mellett az importőri háttér is változott, hiszen a luxusautó-márka itthoni importőri feladatait 2009. április 1-jétől a Porsche-Inter Auto csoporthoz tartozó Porsche Centrum Budapest veszi át. Az új Porsche-szalon és szervizkomplexum építése tavaly nyár közepén kezdődött a főváros XI. kerületében, a Szerémi úton (a Kondorosi út sarkánál) található, összesen csaknem 11 ezer négyzetméteres (mintegy 1,1 hektáros) telken.
A jól megközelíthető helyszínen felépített új létesítmény főbb paraméterei: az összesen csaknem 4000 négyzetméter alapterületű épületegyüttesben a mélygarázs-szinten összesen 40 autó tárolására, illetve a szervizmunkák előkészítésére alkalmas a hely, ezen kívül különálló gumiabroncs- és keréktároló, valamint alkatrészraktár is épült. Egy szinttel feljebb, a márkaszalon és értékesítési bázis összalapterülete 1800 m2, ebből a bemutató- és ügyféltér összesen 560 m2. A bemutatóterem tágasságát jellemzi, hogy egyszerre kiállítható a jelenleg kapható teljes Porsche modellpaletta, amelyeket a potenciális vevők kényelmes körülmények között nézhetnek meg kívül-belül.
A vásárláshoz igényelt kiegészítő információkat szintén – a márkához méltóan – elegáns környezetben kaphatják meg az érdeklődők, a galériaszinten pedig az irodák kerültek kialakításra. A Porsche Centrum Budapest minden tekintetben megfelel a legszigorúbb gyári előírásoknak: a szerelőműhely-részben egyszerre tíz autó szervizmunkáinak elvégzésére van hely, külön diagnosztikai rész és kézi autómosó helyiség is működik. A szervizmunkákat pedig a Porsche-tulajdonosok, az ügyfélvárót és a műhelyt elválasztó – nem pusztán látványelemként szolgáló – üvegfalon keresztül is, szemmel kísérhetik.

"Az ingatlanfejlesztés során minden a tervek szerint alakult: az építkezést különleges esemény nem akadályozta, a pályázaton kiválasztott AVS Építészeti és Computergrafikai Kft. tervezői és a szintén pályázatnyertes generálkivitelező METO Építő Zrt. munkatársai összehangoltan dolgoztak, ami egyrészt az építési határidő betartását, másrészt a minőségi munkavégzést is garantálta. Az építési munkálatok során szintén jól jött, hogy a kivitelező több dolgozóját tudta ide csoportosítani. Mindent együttvéve az építkezés ütemét, a minőségi kivitelezést, az átadási határidőket és az összesen mintegy két milliárd forint költségkeretet sikerült az eredeti terveknek megfelelően tartani" - összegezte Nagy Szabolcs, a beruházást kezdeményező és finanszírozó Porsche-Inter Auto Kereskedelmi Kft. ügyvezetője.
"Az új márkaszalonba március utolsó napjaiban kezdődött meg az átköltözés - a XIII. Fáy utcai telephelyről - s az első napok, vagyis a próbaüzem tapasztalatai nemcsak a Porsche Centrum Budapest munkatársai számára kedvezőek, hanem azoknak az ügyfeleknek, vevőknek és érdeklődőknek is, akiknek már volt "dolguk" a szalonban." - mondta előzetesen Aradi Géza, a Porsche márkaigazgatója.
Tájékoztatása szerint jó néhány érdeklődő - köztük Porsche-tulajdonosok - "csak" azért kereste föl az új szalont, hogy megcsodálja azt, ám az elmúlt néhány napban már vevőket is kiszolgált a Porsche Centrum Budapest. Az egyik ügyfél még a régi értékesítőhelyen rendelte meg új autóját, egy fehér színű Porsche 911 Turbo modellt, az autót pedig már a Porsche Centrum Budapest külön átadóhelyiségében vehette át.
"Éppen az volt a cél, hogy a magyarországi Porsche-tulajdonosokat a luxusmárka színvonalának megfelelő környezetben fogadhassuk ügyfélként, illetve a leendő vásárlókat vevőként. Ehhez immár nemcsak a kényelmes és kiváló környezet áll rendelkezésre, hanem az az értékesítési és szervizkapacitás is, amely még több itthoni Porsche-tulajdonos magas szintű kiszolgálását teszi lehetővé. Azokat is szeretnénk megnyerni, akik eddig valamelyik szomszéd országba vitték az autójukat szervizre, hiszen a Porsche Centrum Budapest létesítményként és kínált szolgáltatásaival is világszínvonalú Porsche-bázis. Arra is számítunk, hogy ezentúl számos szomszédos országbeli Porsche-tulajdonosnak elég lesz Budapestig autóznia, hogy az igényei szerinti vevő- és szervizszolgáltatásokban részesüljön. Ennek érdekében szinte valamennyi Porsche-tulajdonost értesítettük levélben vagy e-mailen az új értékesítési és szervizbázis kapunyitásáról." - jegyzi meg a Porsche márkaigazgató.
A Porsche-márka eddigi magyarországi történetének legjobb eredményét sikerült felmutatnia márciusban, hiszen 16 új modell talált gazdára ebben a hónapban. Aradi Géza bízik abban, hogy az idei, eddigi kedvező értékesítési tendencia folytatódik, amihez az eladási-, és szervizszolgáltatási körülmények kiválóak. A modellpaletta a korábbi évekhez hasonlóan idén is bővül, az új modellek hamarosan az új Porsche Centrum Budapest szalonban is elérhetők lesznek.
Az új Porsche Centrum Budapest működésével tovább javíthatja a magyarországi Porsche piaci sikereit, hiszen az itthoni – másfél évtizedet jóval meghaladó – márkaimportőri tevékenység következetes munkájának eredménye, hogy a márkát méltón reprezentáló, a márkaimázst növelő, látványos és vonzó ingatlanfejlesztés valósulhatott meg.