Német Fordok Amerikában

Kölnben gyártott Fiestákat próbálnak ki az amerikai vásárlók

A Ford Európa németországi, kölni üzeme kulcsszerepet játszik abban a kezdeményezésben, amelynek keretében észak-amerikai vásárlók próbálják ki az új Fiestát.

2009.04.09 12:40ma.hu

A Ford izgalmas, új kisautója a jövő évben jelenik meg az USA márkakereskedéseiben. A széleskörű bevezető kampány részeként az USA különböző részeiről összeválogatott vásárlói csoport tagjai lehetőséget kapnak arra, hogy személyesen megtapasztalják a díjnyertes Fiesta kiváló teljesítményét és használati értékét.

A “Fiesta Mozgalom” keretében a Ford 100 vásárlót választ ki, hogy kipróbálják az új Fiestát, s hogy közösségi honlapokon – mint például a Facebook, a Flickr vagy a YouTube –tegyék közzé az autóval szerzett tapasztalataikat. A programban részt vevő 100 darab ötajtós Fiesta a kölni üzemben készült, az autó európai változatai mellett. A “Fiesta Mozgalom” elnevezésű programban résztvevő modelleket a népszerű 1,6-literes Ti-VCT benzinmotor hajtja (88kW/120PS).

Az új Fiesta gyártása 2008 augusztusában kezdődött Kölnben. A modell forgalmazását 2010-ben Észak-Amerikában is bevezetik, az Amerikába szánt autók pedig a mexikói Cuautitlán üzemben készülnek majd. A “Fiesta Mozgalom” akció lehetővé teszi a Ford számára, hogy még jobban felmérje a vásárlók igényeit, s hogy tapasztalatokat szerezzen a kisautók egyre növekvő szegmensében Észak-Amerikában.

“Egy dolog beszélni az autóról, de egészen más dolog beleültetni embereket, hogy kipróbálják,” mondta Connie Fontaine, a Ford márka-koordinációs menedzsere. “Jó lehetőség ez arra, hogy már idejekorán aktívan felkeltsük az emberek érdeklődését a Fiesta iránt, ugyanakkor ez az akció értékes visszajelzésekkel szolgál tervezőink számára is.” Tavasz vége felé a kiválasztott vevőket – vagy ha úgy tetszik, ‘ügynököket’ – megkérjük arra, hogy teljesítsék ‘küldetésüket’, vagyis használják egy hónapon át a Fiestát; tapasztalataikat rögzítsék digitálisan, és osszák meg azokat a Forddal és más vásárlókkal.

Küldetésük során új helyekre jutnak el, új embereket ismernek meg, miközben Fiestájukat használják. Az ügynököket arra bátorítjuk, hogy barátaikkal is próbáltassák ki az autót, és észrevételeiket küldjék el a Fordnak. Más, piaci bevezetést megelőző kampányoktól eltérően ez az akció a közösségi honlapok használatára alapoz, ahol a vásárlók párbeszédet alakíthatnak ki a Fiestáról.

“Így az emberek közti kommunikáció mai formáját használhatjuk fel, ami lehetőséget biztosít arra, hogy az emberek beszélgethessenek a Fiestáról – ahelyett, hogy a szokásos egyirányú kommunikációval szembesülnének,” mondta Fontaine. Amellett, hogy az ügynökök nap, mint nap beszámolnak tapasztalataikról a neten, a vásárlóknak országszerte lehetőségük nyílik személyesen is megismerkedni a Fiestával. A tesztvezetések során – terveink szerint összesen 100.000 alkalommal – a vevők már az amerikai bevezetés előtt kipróbálhatják az autót.

Európában a Fiesta neve régóta egyet jelent a kiváló teljesítménnyel, a dizájnnal és az értékkel. Vonzó stílusával és példás menetdinamikájával az új Fiesta most új szintre emeli a három évtizedes örökség értékeit. Tavaly augusztusi bevezetése óta a legfontosabb európai piacokon több mint 117.000 darab új Fiesta talált gazdára. A sikersorozat 2009-ben is töretlenül folytatódik: februárban több mint 27.900 jármű kelt el, így idén már több, mint 56.700 új Fiestát regisztráltak, ezzel a modell Európa második legnépszerűbb új autójává vált.

A modell továbbra is számos díjat nyer. Nagy-Britanniában az irányadó What Car? magazin ennek az autónak ítélte a 2009-es Év Autója címet. Németországban a Guter Rat (Jó Tanács) és a SUPERillu olvasói a Fiesta ECOnetic modellt az Auto der Vernunft 2009 díjjal tüntették ki kiváló ár-érték arányáért, gazdaságosságáért és környezetbarát jellegéért.

A Fiesta ECOnetic az európai Fiesta-család legújabb tagja. A különleges kialakítású, 90 lóerős 1.6 Duratorq TDCi motorral és Dízel Koromrészecske-Szűrővel (cDPF) felszerelt autó a Ford legtakarékosabb Fiestája, amelynek európai vegyes ciklusban mért fogyasztása mindössze 3,7 liter száz kilométeren. Ez a meggyőző takarékosság rendkívül alacsony, 98 g/km CO2 emisszióval társul.

A Fiesta vonzerejét az is növeli, hogy az autó a közismert német TÜV Rhineland Csoporttól megkapta az “Allergia-szempontból tesztelt utastér” bizonylatot. Az új Fiesta a Ford Motor Company első igazi globális modellje. 2010-től az autót a Ford Németországban, Spanyolországban, Mexikóban, Thaiföldön és Kínában is gyártja, és világszerte forgalmazza majd.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.