NV200: haszonjármű vagy személyautó?

Nagy "térelőnyt" szerzett az új Nissan NV200

Tágas és mégis kompakt új NV200 modelljével, úgy tűnik, a Nissan felkészült, hogy belépjen a kishaszonjárművek globális piacára.

2009.04.02 18:40ma.hu

Az eredetileg kishaszonjárműnek és személyautónak egyaránt tervezett Nissan NV200 úgy az európai, mint más globális piacokon a térkihasználás, a kényelem és a praktikus használhatóság új színvonalát jeleníti meg.

Az NV200 három különféle változatban kerül piacra: ezek közül az egyik a zárt áruszállító, amely kategóriájában a legnagyobb rakterű, a másik kettő pedig hétüléses kivitelű – ez utóbbiak egyike a rendkívül funkcionális Combi –, amely egyaránt használható teher- és személyszállításra, a másik pedig a kényelmesebbre hangolt személyautó-változat, amely a Genfi Autószalonon kerül bemutatásra a következő hónapban.

Majd hozzátette: „Ezekre az igényekre az NV200 a mi válaszunk. Kitűnő használhatósága, ötletes megoldásokkal tarkított kényelmes utastere és alacsony fenntartási költségei egy kimondottan funkcionális dizájnnal ötvöződik. Ezzel a gépjárművel a Nissannak célja, hogy kiszolgálja azokat a vevőket, akik egy funkcionális és jól alkalmazható kishaszon-gépjárművet keresnek. Az NV200 piaci bevezetése Japánban kezdődik idén nyáron, ezt követi Európa 2009 őszén, majd Kína valamint a többi piac.”

Az NV200 tervezői innovatív konstrukciós fogásokat alkalmaztak, hogy az autó raktere kategóriájában a legnagyobb és legjobban kihasználható legyen. Bár teljes külső hossza valamivel kevesebb, mint 4 m, az NV200 zárt áruszállító változatában a raktér hossza 2 m-nél nagyobb (2040 mm).

Az elsőkerékhajtás és a rendkívül tömör építésű hátsókerék-felfüggesztés révén az NV200 rakterében egyszerre két szabványos Euro-raklap helyezhető el. A maga 1,84 m-es magasságával, az NV200 nem emelkedik versenytársai fölé, de a kategória legalacsonyabb (520 mm) padlómagasságának révén kimondottan könnyű pakolni, a 4,1 m3 befogadóképességű rakteret. A legnagyobb teherbíró képesség 771 kg.

A módosított Nissan ’B’személyautó padlóvázra épülő NV200 független gólyalábas első kerékfelfüggesztése külön segédvázon keresztül csatlakozik a karosszériához, hátul pedig tömör építésű, könnyű, de mégis robusztus laprugós merev tengely alkotja a felfüggesztést. Az autó kétféle – egy benzines és egy dízel – motorral kerül piacra.

A benzinüzemű változatot a Nissan elismert, teljesen könnyűfémből készült 1.6 l-es HR16 jelű motorja hajtja, amelyet a Micra, Note és Qashqai modellekben is alkalmaznak. Az 1598 cm3-es, 16 szelepes motor teljesítménye 79 kW (108 LE), nyomatéka 153 Nm, és 5 fokozatú, kézi kapcsolású sebességváltón keresztül hajtja meg az első kerekeket. A dízelmotor – amely már szintén ismert a Micrából és Note-ból, - a stratégiai partner Renault jól bevált 8 szelepes, 1461 cm-es 1.5 dCi (K9K jelű) motorja. 200 Nm nyomatékával és a 63 kW (86 LE) teljesítményével a teljesítő képesség, a kifinomult működés és a gazdaságos üzem optimális elegyét kínálja. Ehhez a motorhoz is ötfokozatú sebességváltó csatlakozik.

“Intelligens konstrukciója révén az NV200 kategóriájának legnagyobb rakterével rendelkezik, és ezáltal a funkcionalitás és a hatékonyság legjobb kombinációját adja. A Combi és a személyszállító változat egyformáén praktikusan kihasználható, de rendelkeznek a személyautókra jellemző kényelemmel és felszereltséggel is” - mondta Dominique Correze, a Nissan Európai Kishaszonjármű Üzletág alelnöke.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.