Minden szegmensben újít a japán gyártó

A Nissan elhalmozta modellekkel Genfet

A Nissan több, Európában eddig még ismeretlen új modellt mutatott be a 79. Genfi Nemzetközi Autószalonon.

2009.03.30 12:50ma.hu

Qazana koncepcióautó

A Nissan-stand sztárja a Qazana koncepcióautó volt. Ez az újdonság a „kisméretű crossover-autó” (vagyis a kategóriákat egyesítő, kisméretű modell) kifejezéssel írható le a legjobban. A Qazana-t úgy alakították ki, hogy megfeleljen mindazoknak a ma ismert igényeknek, amelyeket a vásárlók egy ötajtós autóval szemben támasztanak.

A meghökkentő design meghatározó elemei a nagy és széles sárhányó, valamint a karosszéria alsó része, mely erőt és szilárdságot sugároz, míg a felső rész kialakítása a dinamizmust, a sportosságot és a rámenősséget hangsúlyozza. Az ötajtós Qazana hátsó oldalajtói elölről hátrafelé nyílnak, de csak akkor, ha az előttük lévő ajtó nyitva van. A Qazana tovább fogja erősíteni a Nissannak a crossover-autók úttörőjeként elfoglalt helyét, amit az immár a második generációjával a piacon jelen lévő Murano alapozott meg, melynek sikerét folytatja a Qashqai és a nemrég bemutatott Qashqai+2 is.

NV200

A másik világpremier a hamarosan megjelenő NV200 kishaszonjármű-típuscsalád személyszállító változatának bemutatója volt. Az elérhető, praktikus családi szállításokra tervezett NV200-ban három üléssor található, és a hátsó ülésekre történő könnyű bejutást a hátsó tolható oldalajtó segíti.

A tágas, sokféleképpen, rugalmasan és egyszerűen alakítható, kényelmesen használható belső tér akár 7 személynek is helyet ad, sok benne a pakolóhely, ami alapvető követelmény a nagy családok esetén. A csukott áruszállító- és a kombi-változat bemutatására később kerül sor, várhatóan még az év folyamán.

370Z

Az Európában első alkalommal bemutatásra került teljesen új Nissan „Z” ott folytatja, ahol a 350Z abbahagyta. A nagyobb lökettérfogatú, immár 311 LE teljesítményű, V6-os VQ-motor a hátsó kerekeket hajtja a hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltón (melyben a világon első ízben alkalmazzák a szinkronizált fel-le kapcsolási fordulatszámot szabályzó rendszert), vagy a teljesen új, hétfokozatú, a kormány mellől is kapcsolható automata sebességváltón keresztül.

A kisebb tengelytávú és hosszúságú, és az elődjénél 32 kg-mal könnyebb 370 Z agilisabb is a korábbi modellnél. A belső tér kényelmét, minőségét és kifinomultságát tökéletesítették, a „Z” egyedülállóan élvezetes, vezethetősége azonban változatlan maradt. A kereskedelmi értékesítés júliusban kezdődik.

Cube

Elődje a hazai, japán piacon már ikonná vált, s most a teljesen megújult Cube első ízben, novemberben kerül bevezetésre az európai piacra, ahol egyedi, barátságos designja azokat az európai vásárlókat készül meghódítani, akik valami eredetire, az eddigiektől különbözőre vágynak.

Nagy, világos és szellős belső tere első sorban a városban autózók szívére hat majd, akik nem a hagyományos autók kedvelői, viszont a kreatív, vidám és megkülönböztető Cube-ot a saját személyiségük „meghosszabbításaként” fogják a szívükbe zárni. Európában a Cube a 106 lóerős, részecskeszűrővel felszerelt 1.5 l-es dízelmotorral és az 1.6 l-es 111 LE teljesítményű benzinmotorral kerül piacra.

Pixo

Az európai vásárlók több értéket akarnak kapni a pénzükért, és egyben azt várják új autójuktól, hogy alacsony legyen az üzemanyag-fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása. Ezért ez a legalkalmasabb időpont, hogy a Nissan kínálata kiegészüljön a Pixo-val.

Háromhengeres, 1.0 l-es motorjával a Pixo CO2-kibocsátása 103 g/km, és vegyes ciklusban 4,4 l/100 km a fogyasztása. Ezekkel a tulajdonságaival a Pixo miniautó-kategóriában a leginkább elérhető gazdaságos autók közé tartozik majd. Vonzerejét még tovább növeli, hogy egyike lesz a legolcsóbb automataváltós kocsiknak. Értékesítése júniusban kezdődik.

X-TRAIL Platinum

A kiállításon szerepelt még az X-TRAIL Platinum is, amely tovább erősíti az X-TRAIL természetes erősségeiről (kényelem, jó gyakorlati használhatóság és dinamikus teljesítmény) kialakult képet. Az X-TRAIL most elérhető a Scratch Shield karcolásálló fényezéssel, amely megvédi a külső felületet a felpattanó kövek által okozott enyhe sérülésektől, valamint az autómosókban keletkező tipikus károsodásoktól.

Az X-TRAIL csúcsmodelljét jelentő Platinum kivitel ennél sokkal feltűnőbb külső jegyét jelentik a 18”-os könnyűfém-kerekek, amelyek emelik az autó megjelenését és stílusát.


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.