Hidrogén alapú Mazdák a japán utakon
Megjelentek az első Mazda5 hibridek
A Mazda bejelentése alapján megkezdődik - igaz egyelőre csak Japánban -, a Mazda5 Hydrogen RE hibrid bérbevehetési lehetősége.
2009.03.28 12:00ma.huA Mazda "hidrogénes" hibrid rendszere az újításoknak köszönhetően jelentősen megnövekedett teljesítményt nyújt. A Mazda egyébként a világ első autógyára, amely lehetővé tette hidrogén hibrid gépjárművek elérhetőségét. A korábbi RX-8 hibridek után az első Mazda5 hibridek már az idén állami szervekhez és energiához köthető cégekhez kerülnek.
A Mazda5 (Japánban Premacy) Hydrogen RE hibrid a Mazda második hidrogénes forgódugattyús erőforrással szerelt autója, amely elérhető az ügyfelek számára. A Mazda5 Hydrogen RE hibrid végső specifikációs adatait 2009. március 5-én fogadta el az illetékes japán minisztérium. Az első autó, amely elérhető lesz a bérbevevők számára, ezen a héten március 25-én kapta meg regisztrációs számát.

Röviden a Mazda5 Hydrogen RE hibrid technikájáról: Az autó hajtásáról egy hidrogénnel és benzinnel is üzemelő forgódugattyús motor és egy elektromotor együttesen gondoskodik. A wankel rendszerű motor egy generátoron keresztül elektromos áramot termel, amely az autó mozgatását végző villanymotort táplálja.
Szemben az RX-8 hidrogén hibriddel, a Mazda5 hibrid 200 km-rel nagyobb hatótávolságú és 40 százalékkal erősebb (hidrogén üzemmódban) annál. Lényeges különbség a két hibrid között, hogy az RX-8 esetében még a Renesis bolygódugattyús motor közvetlenül részt vesz a kerekek hajtásában is, míg a Mazda5-nél már nem. A Mazda5 hidrogén hibrid további érdekessége, hogy utasterében a kárpitok a Mazda által kifejlesztett növényi alapú szövetből készülnek.