Dízel hibrid Kyron Szöulban
A hibridekre fekteti a hangsúlyt a SSangYong
A szöuli kiállításon bemutatkozó dízel hibrid Kyron hajtáslánc-technológiája nagyban hasonlít ahhoz, amit a SsangYong a 2008-as genfi autószalonon bemutatott.
2009.03.27 18:30ma.huA dízel hibridek általában magas fokú hatékonyságot és a benzines hibridekhez képest kiváló üzemanyag-fogyasztást mutathatnak fel, aminek köszönhetően számottevően csökkenthető a CO2- és károsanyag-kibocsátás.
A hibrid technológia minimálisra szorítja vissza a felesleges üzemanyag-felhasználást és a károsanyag-kibocsátást, mivel a motor lekapcsol, amint az autó megáll (például piros lámpánál). Menet közben a villanymotor fokozza a teljesítményt, és ezzel javítja a menetteljesítményeket. A rendszer, lassítás és fékezés közben az így keletkező energiával az akkumulátort tölti.

A SsangYong dízel hibrid technológiája egy fejlett közvetlen befecskendezéses dízelmotorral társítja az elektromotort, amelyet nagyfeszültségű akkumulátor lát el árammal. A cég saját fejlesztésű nyomatékelosztó rendszere (Torque Split Device, TSD) csatolja vagy választja le a villanymotort a rendszerről, ezzel megvalósítva a hibrid hajtást. A tavalyi év során a SsangYong mintegy 25 százalékos fogyasztáscsökkenésről számolt be (az azonos kategóriájú, jelenleg forgalmazott gépkocsikhoz képest). Ami pedig a károsanyag-kibocsátást illeti, mintegy 10 százalékkal csökkent a nitrogénoxid, és 15 százalékkal a koromrészecske emissziója. A vállalat azt is elmondta, hogy a dízel hibrid gépkocsi fejlesztésének lezárása olyan technológia kifejlesztését teszi lehetővé, amely legalább 30 százalékos fogyasztáscsökkentést és legalább 50 százalékos emisszió-mérséklést eredményez majd.