Nem mindenkire hat egyformán a válság
Rekordévet zárt tavaly a Mazda
A Mazda európai vállalata nemrégiben elkészítette éves jelentését, igencsak meglepő adatokkal szolgálva a mai, válságos időkhöz képest.
2009.03.26 12:00ma.huA 2008 utolsó két hónapjában tapasztalható piaci nehézségek ellenére a Mazda Motor Europe éves értékesítése elérte a 342 800 darabszámot. Ez 9,3 százalékos növekedést jelent 2007-hez képest, és ezzel minden idők legjobb éves eredménye Európában. A márka ugyancsak kiváló eredményeket ért el a piaci részesedés tekintetében. Az 1,9 százalékos eredmény 10 százalékos javulást jelent 2007-hez képest.
A Mazda az év első tíz hónapjában számottevően emelte eladásait, így az előző évhez képest húsz nemzeti piacon (ld. alábbi táblázat) sikerült növekedést elérnie; ebből hat ország minden idők legkiválóbb teljesítményét nyújtotta. Oroszországban minden eddiginél nagyobb számú autót (73 700 db) adott el a tavalyi naptári évben a Mazda, 47 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Portugáliában ugyancsak rekordot ért el a márka: az 5100 darabos értékesítés 2 százalékos növekedésnek felel meg.
Minden eddiginél jobb eredményekkel zárta az évet a Mazda Magyarországon, ahol 29 százalékos növekedéssel 3600 autó talált gazdára. A horvát (3100 db autó, +17%), szlovén (1600 db autó, +50%) és fehérorosz (1500 db autó, +138%) piacokon ugyancsak hasonló eredményekről számolhattak be a kereskedők.
„Elégedettek vagyunk ezekkel az eredményekkel, különösen a nehéz piaci körülmények fényében. Professzionális kereskedői hálózatunk erőfeszítései, valamint minden idők legerősebb Mazda modellkínálata együttesen segített hozzá bennünket a minden eddiginél jobb éves eredményhez.” – mondta Philip Waring, a Mazda nemrégiben kinevezett, értékesítésért és marketingért felelős európai ügyvezető igazgatója (COO). „Az év utolsó két hónapja komoly kihívást jelentett, és a jelenlegi gazdasági helyzetben nehéz lenne jóslásokba bocsátkozni. Ám a 2008-as naptári évben elért sikereink nyomán óvatos optimizmussal kezdtünk neki 2009-nek.”