Eljött a Hibrid Szinergia Hajtás ideje
Hibridek és elektromos autók a Toyota Genfi standjáról
A Toyota 1997-ben kezdte meg a világ első sorozatgyártású hibrid járművének értékesítését, és azóta egyre inkább előtérbe kerülnek a gyártó gazdaságos technológiái.
2009.03.26 09:10ma.huA mai legkorszerűbb Toyota rendszer lelke a Hibrid Szinergia Hajtás technológia, amelynek folyamatos fejlesztése bizonyítja a Toyota környezettudatos világban fenntartható mobilitás iránti elkötelezettségét. A Hibrid Szinergia Hajtás alapvető azon Toyota technológiák sorában, amelyek hozzájárulnak a megnövelt üzemanyag-hatékonysághoz és a tisztább, csökkentett CO2-tartalmú kipufogógázhoz.
A fejlett hibrid rendszer a hagyományos benzinmotort elektromotorokkal kombinálja, de rövid, alacsony sebességen megtett utakon az autó képes akár csak elektromos üzemmódban is haladni. A rendszer része egy nagy teljesítményű, külső töltést nem igénylő akkumulátor, amelynek élettartama megegyezik az autóéval.

Az alacsony tömegű és súrlódású alkatrészek szintén hozzájárulnak az energiaveszteség és a fogyasztás csökkentéséhez. Az új generációs üzemanyagcellás hibrid autóban, a továbbfejlesztett FCHV-ben az újratervezett, nagy teljesítményű Toyota üzemanyagcella-kötegei kiemelkedő üzemanyag-hatékonyságot biztosítanak.
A Toyota által kifejlesztett nagynyomású hidrogéntankok egyszeri feltöltésével az autó hatótávolsága hozzávetőleg 830 km, sőt, hideg időben is remekül teljesít.

A hibridek mellett idén Genfben mutatkozott be a jövő Toyota elektromos koncepcióautója is. A Toyota iQ kompakt platformjára épített, rövid távú ingázásra alkalmas új FT-EV koncepcióautó teljes mértékben elektromos módban üzemel. Az erős elektromotort gyorsabban újratölthető akkumulátor látja el energiával. Az autó zéró emissziós értékelést kapott.