Kisautó-programok: halványodó remény
A kisautók sem mentik meg az amerikai autóipart?
Fogy a remény, hogy a kisautó-programok megmentik az amerikai autóipart, a piacnak ez a szegmense bedugult - írta a hétfői The Wall Street Journal, a gyártók azonban továbbra is reménykednek.
2009.03.24 12:00MTIA lap szerint halványulni látszanak azok a remények, amelyeket az amerikai autóvállalatok a kisméretű, takarékos kocsik gyártásához fűztek. A tavaly nyári magas, 4 dolláros gallononkénti benzinár idején a fogyasztók olyan gyors ütemben kezdtek vásárolni kisebb autókat, hogy a kereskedések nem tudták kielégíteni az igényeket. Most viszont, miután az üzemanyag ára felére csökkent, az amerikaiak hátat fordítanak kis kocsiknak; félmillió Honda Fit és más hasonló kategóriájú autó halmozódott fel a telepeken.
A gyárak a tavalyi fejleményekre reagálva azonnal átállították üzemeiket, arra rendezkedtek be, hogy az elkövetkező években a kisautók viszik majd a prímet a termelésben. Az átalakítást serkentette a szövetségi üzemanyag-takarékossági normák szigorítása, valamint az Obama-kormány segélycsomagja, amely a takarékosabb autók gyártására ösztönöz. A megcsappant kereslet nyomán a Honda kereskedésekben 125 napos készletek keletkeztek.
Tavaly júliusban csak 9 napra elegendő készletek voltak, a piac 55-60 napos készletezést tart célszerűnek. A többi hasonló modell esetében még rosszabb a helyzet. A Toyota kereskedéseknél a Yarisokból a jelenlegi érdeklődés mellett 175 napig tartanak ki a készletek, a Chryslernél a Dodge Caliberekből 205 napra elegendő az állomány. A Chevrolet Aveo szubkompakt kategóriájú kisautókból 427 napos készletek halmozódtak fel.
"Nem hiszem, hogy az amerikaiak kedvelik a kis kocsikat, ha rákényszerülnek, ha drága a benzin, vezetik őket, de mi nagy emberek vagyunk, a nagy kocsikat szeretjük" - mondta Beau Boeckmann, a kaliforniai Galpin Ford, a legnagyobb amerikai Ford-kereskedés vezetője.
Több vezető elemző azonban meg van győződve arról, hogy a tavaly nyári átállás a hosszú távú gondolkodást tükrözi: a jövő a takarékosabb kocsiké. George Pipas, a Ford vezető marketingelemzője szerint egy sor társadalmi, demográfiai és gazdasági tényező miatt a jövőben a kis és közepes autók fognak uralkodni. A februárt megelőző 5 hónapban 718 ezer új kisautó talált gazdára az Egyesült Államokban, ez 28 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban. A kategória piaci részesedése ennek ellenére 2,1 százalékponttal, 18,4 százalékra nőtt.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06