Kitűnő tesztet produkált a Genesis
Az IIHS szerint a Hyundai Genesis "Kiemelkedően biztonságos"
Az amerikai közlekedésbiztonsági biztosítóintézet (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) közelmúltban kiadott közleménye szerint a 2009-es Genesis "kiemelkedően biztonságos" autó.
2009.03.18 18:45ma.huEz a minősítés a 2008 novemberét követően összeszerelt Genesis szedánokra érvényes. Ezeknek a modelleknek a belső terén olyan módosításokat végeztek el, amelyeknek következtében az autó a korábbi „elfogadható" helyett „jó" minősítést szerzett a frontális ütközési vizsgálaton (az IIHS a következő minősítéseket adja: Gyenge, Marginális, Elfogadható és Jó). A gyártás dátuma a vezetőoldali ajtónál, belül elhelyezett matricáról olvasható le.
„Az első (2008 novembere előtt gyártott autóknál végzett) vizsgálatok során a tesztbábuk feje a légzsákon keresztül elérte a kormánykereket, ami komoly erőhatást eredményezett. A Hyundai bizonyos műszaki változtatásokat eszközölt a Genesis modellen, és megismételtük a vizsgálatot. Módosították az (első)légzsákot, és kiegészítő párnázatot alkalmaztak a térdvédelmi felületen. Ennek köszönhetően a második teszten a jobb lábon mért sérülések mértéke már „Jó" minősítést tett lehetővé" - hangsúlyozta Russ Rader, az IIHS szóvivője.

A Genesis az IIHS oldalütközési és ráfutásos vizsgálatain ugyancsak „jó" minősítést szerzett. A Hyundai a légzsákok újraprogramozásával orvosolta a problémát, valamint kiadott egy, a 2008. november előtti modellekre vonatkozó szerviztájékoztatást, lehetővé téve, hogy azokat újraprogramoztathassák a tulajdonosok, mondta Rader.
A Genesis biztonsági alapfelszereltsége nyolc légzsákot (köztük függöny- és ülésbe épített oldallégzsákokat mindkét üléssoron), elektronikus menetstabilizáló berendezést és kipörgésgátlót, blokkolásgátlót, valamint aktív fejtámlát tartalmaz. Meglepő módon mégsem ezen múlik minden: általában igaz, hogy a gazdagabb biztonsági felszereltség jobb törésteszt-teljesítménnyel jár a luxuskategóriában, ám számos neves modell (a BMW 5-ös, a Cadillac STS vagy a leköszönő Mercedes E-osztály) hírhedten középszerű teljesítményt nyújtott. Sok minden szól a Genesis mellett, és mostantól a biztonság is közéjük tartozik.