Kis híján csődbe ment az amerikai autógyár
A Chrysler külföldi tervezőkkel igyekszik feldobni autóit
Külföldi tervezőkkel igyekszik feldobni járműveit a tavaly év végén kis híján csődbe ment és jelenleg drasztikus átszervezést végrehajtó Chrysler amerikai autógyár - írta a The Wall Street Journal.
2009.03.10 11:46MTIA Chrysler - a legnagyobb amerikai autógyárak, a detroiti hármak egyike - kockázatos vállalkozásba kezdett: a hazai tervezési költségeken takarékoskodva külföldi gyártókkal fog együttműködni az új gépjárműmodellek megalkotásában. A cég 24 vadonatúj vagy áttervezett modellt dob piacra az elkövetkező két évben. A legtöbb kocsi formaterve az olasz Fiat SpA, a japán Nissan Motor, valamint a brit Group Lotus műhelyéből fog származni.
A Chrysler külföldi modelleket vagy terveket alapul véve meg akarja spórolni az évekig tartó fejlesztés költségét, amely egy új modell esetében akár dollár milliárdokra is rúghat. A gazdasági újság szerint azért kockázatos a Chrysler vállalkozása, mert az amerikai piac a múltban nem fogadta kitörő örömmel az európai márkákat. A Fiat már negyedszázada nincs jelen az Egyesült Államokban, a Volkswagent és a BMW-t pedig korábban sok bírálat érte például azért, mert kocsijaikban kevés a pohártartó, ami a gyorsétkezdéket látogató amerikaiak számára elengedhetetlen.
Annak ellenére, hogy az amerikaiak szerelmesek a külföldi luxusautókba, a múltban már sok olyan kísérlet kudarcot vallott, amikor valamelyik detroiti gyártó európai modellt próbált meghonosítani az amerikai piacon. A 80-as években a Ford által importált német sportkocsiból, a Mercury Merkurból kevés fogyott, később az európai modellek alapján tervezett Ford Contour és Mercury Mystique sem volt népszerű. A Chrysler két legkevésbé kelendő modellje, a Chrysler Sebring és a Dodge Avenger alapvetően japán tervezés, a Mitsubishi Motors munkája; belterük kicsinek bizonyult az amerikai fogyasztóknak.
Az ízlésen túl ugyancsak gondot jelent az európai modellek megfeleltetése a szigorú amerikai biztonsági előírásoknak. Ehhez gyakran különféle elemekkel, merevítőkkel kell ellátni a kocsikat, ami megdrágítja a gyártást és ront a fogyasztáson. A borúlátó elemzők szerint a Chrysleren már nem segíthet a külföldi vérátömlesztés; a gyár nem élheti túl a jelenlegi krízist. A Chrysler mindenesetre úgy számol, hogy az első Fiat alapú modellek - egy kis dzsip, egy kis szedán, valamint egy miniautó, amely a Fiat 500-asra emlékeztet - 2011-től kerülhetnek piacra.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06