VW: Kisautók, nagy lépések
Az új Polo világpremierje
Felemelkedik a függöny az új Polo előtt: a milliós bestseller megjelenésében és technikájában egyaránt teljesen megújulva, egyedülálló minőségi színvonalon jelenik meg.
2009.03.06 18:30ma.huA 2009-es év Volkswagen kisautójával a márka következetesen teljesíti a jelen magas szintű elvárásait, s még egy lépéssel tovább is megy. Az ötödik generációs Polo a legtisztább üzemű és legtakarékosabb motorok palettáját az intelligens design erényeivel párosítva emeli még magasabbra a mércét kategóriájában.
„A Golf egyéni koncepcióját ezúttal az eggyel alacsonyabb szegmensben vittük tovább. Annak érdekében, hogy még alacsonyabb induló árszínvonalat kínálhassunk, a formatervezők, a konstruktőrök és a gyártástechnológusok minden eddiginél szorosabb együttműködésben dolgoztak. Kategóriája egyetlen más modellje sem kelt hasonlóan „felnőtt” és igényes benyomást, mint az új Polo“ – hangsúlyozta Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke az új Polo egyéni filozófiáját.

Mindennek szellemében a Polo modelljeit biztonsági szempontból egyértelműen azon követelmény jegyében fejlesztették, hogy ötcsillagos minősítést érjenek el az EuroNCAP töréstesztek értékelése során. A Polo most bemutatásra kerülő európai változata ennek megfelelően szériakivitelében kínálja az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és az emelkedőn elindulást segítő rendszereket, a magas hatékonyságú légzsákok kombinált első fej-mellkas légzsákokat is tartalmazó együttesét, az ostorcsapás-jellegű mozgásokból származó sérülések kockázatát mérséklő fejtámla konstrukciót (elöl), valamint a hátsó ülésen az Isofix gyerekülés-rögzítő pontokat és három fejtámlát.
Az új Polo technikájának különlegességeit az új TDI- és TSI-motorok, illetve a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) képviselik, s számos teljesítménylépcsőben jelentősen mérsékelt üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel szolgálnak. Kiemelkedő e tekintetben az új 1.2 TSI erőforrás. A négyhengeres, turbófeltöltéssel és közvetlen benzinbefecskendezéssel működő konstrukció teljesítménye 77 kW/105 LE, kombinált üzemanyag-fogyasztása azonban mindössze 5,5 literre adódik 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 129 g/km).

Az új Polo palettáján az első évben a 44 kW/60 LE és 77 kW/105 LE közötti teljesítménytartományban összesen hét – négy benzines és három dízel – motorváltozat sorakozik majd. Kiválóan mutatja az új fejlesztésű TDI-motorokban rejlő óriási lehetőségeket a 66 kW/90 LE teljesítményű Polo 1.6 TDI, amely a Polo BlueMotion változatban 100 kilométerenként mindössze 3,8 literes átlagfogyasztásával és kilométerenként 96 gramm szén-dioxid-kibocsátásával jelenleg a világ legtakarékosabb és legtisztább üzemű ötszemélyes dízel modellje.
A 2009-es év Polo-újdonságai teljes mértékben a Volkswagen új formatervezési stílusa jegyében születtek, letisztult, markáns és határozottan „felnőtt” benyomást keltő megjelenéssel. A jelentősen megnövelt szélességhez társuló mérsékelt magasság újszerű, dinamikusabb arányokat és öt személy számára is bőséges térkínálatot eredményez. Formavilágát határozott, pontosan vezetett vonalak jellemzik, gyorsan divatjamúlttá váló stílusbeli „szeszélyek” nélkül. Az új Polo utasterét a magas szintű ergonómia jegyében ugyancsak teljes egészében átdolgozták, a Golf megoldását idéző, fehér háttér-megvilágítású műszerek szintén újak.
A Polo új generációjában az üzemanyag-szint is digitális formában jelenik meg. Azonnal szembetűnő az intenzívebben a vezetőre összpontosító középkonzol, amelynek fő kezelőfelületén új rádiókészülékek és rádió-navigációs rendszerek – például az RNS 310 – jelenhetnek meg.