Városi kalandor a Hyundai standján
Bemutatkozik a Hyundai ix-onic crossover koncepció
A Hyundai ix-onic koncepcióautó, amely a 79. Genfi Autószalonon mutatkozik be a világnak, a kompakt, összkerékhajtású szabadidőjárművek vadonatúj formavilágú generációját harangozza be.
2009.03.05 19:20ma.huA határozott, ám nem agresszív megjelenésű ix-onic (kiejtése: „ikszonik") dinamikus, plasztikus, teljesítmény-központú formaterve környezetbarát hajtáslánccal és átgondolt mindennapi praktikummal párosul, így megváltoztatja mindazt, amit az autóvásárlók (mindenekelőtt a fiatal ügyfelek) a kompakt crossover szabadidőjárművekről gondolnak.
A Hyundai Rüsselsheimben dolgozó formatervezői úgy tekintenek az ix-onic-ra, mint egy 'városban élő kalandorra - egy „kontrasztokkal teli autó a kontrasztokkal teli világban." Az Európában, európai ügyfelek számára megálmodott új tanulmányt olyan multikulturális metropoliszok inspirálták, mint Berlin, Párizs vagy London.

Az ix-onic robusztus és kompakt, így otthonosan mozog a városban, ugyanakkor kecses és agilis, ezért országúton is kellemes társ. Az ix-onic egyedi fejlesztésű, erősen kontrasztos fényezése kiemeli az autó dinamikus, lendületes vonalait. Különleges hatású, fejlett pigmensével az innovatív festék valóságos ragyogással tölti meg az autót.
A 4400 mm hosszú, 1850 mm széles és 1650 mm magas ix-onic rendkívül masszív kiállású, és remekül mutat az úton. A formatervezők egy könnyed, elegáns, sportos felsőtestet illesztettek rá - az első és hátsó kerékívek felé hajló övvonallal - egy robusztus, masszív alsóra, ezért a koncepcióautó már álló helyzetben is tekintélyt parancsol.

A Hyundai „dinamikus szobor" formai filozófiájának alapvető értékei az atletikus megjelenés és a kifinomultság, amelyek az ix-onic dinamikus, lendületes vonalaiban, tömör felületeiben és izmos kiállásában jelennek meg. Ezt a sportos formanyelvet olyan merész grafikai elemek teszik még hangsúlyosabbá, mint a hatszögletű hűtőmaszk, a drámai hatású, hátraívelő fényszórók, az osztott övvonal vagy a harmadik, felfelé nyúló oldalablak.
Az ix-onic szenzációs külseje alatt egy 175 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres, GDi benzines turbómotor rejtőzik, ISG start-stop rendszerrel és duplakuplungos, hatfokozatú sebességváltóval. A teljesítményt intelligens, kifejezetten a közúti menetdinamikai szempontokra hangolt, ám terepen is kiválóan teljesítő összkerékhajtás viszi át az útra. Az új generációs, környezetbarát motor mindössze 149 g széndioxidot bocsát ki 100 km-en, ami lenyűgöző eredmény egy szabadidőjárműtől.