Tíz új SEAT modell közeleg
Megújult arcát mutatja Genfnek a SEAT
Az idei Genfi Autószalon a legfontosabb események egyike a SEAT számára, mivel a spanyol márka számos újdonságot mutat be itt kínálatbővítő stratégiája keretében, amely akár tíz új modellt is jelenthet az elkövetkező hat hónap során.
2009.03.05 08:55ma.huA SEAT a piac legfrissebb és legkorszerűbb modellkínálatával jelenik meg, benne Exeo ST néven az Exeo kombi változatával, a teljesen átdolgozott külsejű és immár common-rail dízelmotorokkal is kínált új SEAT Leon és 2009-es Altea modellekkel, valamint a szén-dioxid-kibocsátása tekintetében kilométerenként mindössze 99 grammos rekordértéket produkáló Leon ECOMOTIVE Concept prototípussal.
Erich Schmitt, a SEAT elnöke hangsúlyozta az új modellek kiemelkedő jelentőségét a márka számára, s így fogalmazott: "Teljesen megújítottuk termékpalettánkat, miközben új modellek és technikák kifejlesztésébe invesztáltunk. Az eredmény pedig ma itt látható, nem kevesebb, mint hét kiállított modell, köztük egy prototípus formájában."

A szedán változat piaci bevezetésével egy időben, a SEAT Exeo ST néven az új modell családi kombi változatát is bemutatja Genfben. Az újdonság motorpalettája és felszereltségi kínálata megegyezik a négyajtós modellével, s várhatóan júliusra jelenik meg a márkakereskedők kínálatában.
Az új Exeo ST modelleket kiemelkedő praktikum és funkcionalitás jellemzi. Családi programokra ideális kialakítása és nagyméretű csomagtér-ajtaja megnövelt rakodóteret és kényelmet kínál, kiváló hozzáférhetőséggel síkfelületű csomagteréhez. Az új modell a szedánhoz viszonyítva jóval bőségesebb rakodási lehetőségeket nyújt, mivel a csomagok itt egészen a tetőig pakolhatók. Az Exeo ST felszereltsége felső elválasztó hálót is tartalmaz, amely a csomagok utastérbe jutását megelőzve fokozza a biztonságot.
A szedán változathoz képest mindössze a 4,666 méteres járműhosszúság, illetve az immár 442 literes csomagtér tekintetében adódnak eltérések. E modellváltozat teljes egészében a Barcelona-környéki Martorell üzemében készül.

A SEAT másik genfi újdonsága Leon és Altea sorozatai megújult külső és belső megjelenése. A spanyol márka folyamatos fejlődése során középső modellsorozatai is jelentős külső designbeli változásokon esnek át. Mindez új lökhárítóval, hűtőráccsal, kisebb SEAT-emblémával és stílusos krómszegélyekkel, illetve nagyobb fényszórókkal elsősorban orrkialakításukat érinti, de az új tervezésű külső tükrökre, illetve a kedvezőbb kilátást szolgáló nagyobb hátsó szélvédőre, az átdolgozott csomagtér-ajtóra és hátsó lámpatestekre is kiterjed.
Belül még korszerűbb és ergonomikusabb utastér-kialakítást eredményezve a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtókárpitokon figyelhetők meg jelentősebb módosítások.
Az új Leon, Altea és Altea XL modellek széles motorválasztéka - modelltől függően - több erőforrást sorakoztat fel, a benzineseknél 1.4 86 LE teljesítménytől 2.0 TSI 260 LE teljesítményig, míg a dízel erőforrások 1.9 TDI 105 LE teljesítménytől 2.0 TDI 170 LE teljesítményig választhatók. Mindegyik számos tekintetben jelentős fejlesztésen esett át, különös tekintettel teljesítményszintjük emelkedésére, illetve üzemanyag-fogyasztásuk és károsanyag-kibocsátásuk csökkenésére.
A márka új modelljei teljes körű felszereltségi kínálattal érkeznek. A 2009-es új Leon XDS-rendszerén túl további igényes extraként jelenik meg az emelkedő-asszisztens (Hill Hold Control), az AFS-rendszerrel és nappali világítással kiegészített kettős xenon-fényszórók, a továbbfejlesztett légkondicionáló és audio-berendezés, a ködfényszórók kanyarodófény-funkciója, az első és hátsó parkolóradar, valamint az új navigációs rendszer képernyőjét használó, vizuális parkolássegítő berendezés. A Style felszereltségtől a szériafelszereltség részét képezi egy kombinált USB port, amely az Aux-In, az USB és az iPod csatlakoztatását teszi lehetővé egyetlen univerzális multimédia csatlakozó formájában.

A SEAT nagy és magabiztos lépésekkel halad modelljei üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeinek mérséklése terén. A spanyol márka január elején adott hírt 2014-re tervezett, elektromos hajtású Leon Twin Drive Ecomotive modellje projektjéről, a Genfi Autószalonon pedig bemutatja SEAT Leon Ecomotive Concept tanulmányát.
A prototípus a dízel részecskeszűrővel (DPF) és common-rail befecskendező rendszerrel működő, 105 lóerős, új 1.6 TDI motorral készült. E technikák nagyban hozzájárultak üzemanyag-fogyasztási és kipufogógáz-emissziós értékeinek az alapmodellhez képest igen jelentős mérsékléséhez, 100 kilométerenként mindössze 3,8 literes kombinált fogyasztást, illetve kilométerenként csupán 99 grammos széndioxid-kibocsátást eredményezve. A Leon ECOMOTIVE Concept ezzel a VW Golf Bluemotion oldalán szegmense leginkább környezetkímélő kompakt modellje.
A SEAT-paletta két teljesen új megoldása, az automatikus motorleállítás és -indítás (Auto Stop/Start) illetve a fékenergia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereivel kilométerenként összesen mintegy 20 gramm szén-dioxid kibocsátását sikerült megelőzni. Az új, rendkívül környezetkímélő Leon rövidesen megjelenik a márka ECOMOTIVE-családjában, ahol a 119 g/km széndioxid-emissziójú 2009-es Leon ECOMOTIVE mellett sorozata leginkább környezetbarát tagjaként a 98 g/km kibocsátású Ibiza és a 159 g/km értékkel büszkélkedő Alhambra változatok is szerepelnek.