A Mazdánál folytatódnak a fejlesztések

Úgy tűnik, lesz Mazda RX-7 és RX-9 is

A világgazdasági helyzet ismeretében kifejezetten nagy örömmel töltheti el az autózás kedvelőit, hogy a Mazda nemhogy leállítaná a különleges autók fejlesztését, hanem egyenesen párhuzamosan dolgozik több modellen is.

2009.02.16 13:42ma.hu

A hátsókerék-hajtású sporkupé rajongók számára ugyanis nem éppen jó hírek érkeztek az utóbbi időben Japánból. Először a Subaru és a Toyota halasztotta el közös, boxermotor által hajtott ilyen jellegű autójuk fejlesztését, majd hamarosan kiderült, hogy a Honda S2000 is kimúlt, míg legutóbb megtudhattuk, hogy a nálunk kevésbé ismert Nissan Silvia pályafutásának is vége.

A Mazda viszont nagyban dolgozik a következő generációs Mazda RX-7 sportkupé és a nagyobb Mazda RX-8 utódján, melyek közül az utóbbi neve valószínűleg Mazda RX-9-re változik. A forrásunknál immár tradicionálisan inkognitóban jelentkező hiroshimai hírvivő megerősíti, hogy a Mazda jelenleg is fejleszti a Renesis 16X erőforrást, mely mintegy 300 köbcentiméterrel nagyobb kamra térfogatú az RX-8-ban alkalmazott 13B erőforrásnál. A hírek szerint a felöltő nélküli 1,6 literes bolygódugattyús erőforrás minimum 270 lóerős lesz és kifejlesztésének egyik igazi célja, hogy a Mazda drasztikusan csökkentse a fogyasztást és a károsanyag kibocsájtást.

Valószínűleg nem tévedünk, ha teljes bizonyossággal jelentjük ki, hogy a Mazda az RX-8 utód RX-9, és az új RX-7 hajtásához is ugyanezt az új bolygódugattyús kétrotoros Renesis 16X erőforrást fogja alkalmazni. A sebességváltás terén is valódi forradalom következhet be Mazdás szemmel nézve, hiszen a Japán gyár bevetheti az első, dupla tengelykapcsolós DCT váltóját. Ezzel a váltóval pedig a központi komputert felülbírálva is válthat a vezető, azon fordulatszámon ahol ő szeretné, akár kormánykapcsolókkal is, de mindig villámgyorsan.

A Mazda mérnökei itt is bevetik a második generációs zoom-zoom Mazda modellek tervezésénél is már alkalmazott, és a világ legokosabb tuningjaként számon tartott súlycsökkentést. A hangsúlyozottan nem hitelesített információk alapján, az új Mazda Rx-7 súlya nem haladja majd meg az 1200 kg-ot.

Ez egyébként tökéletesen hihető adatnak tűnik, hiszen az új Hetesnél nagyobb jelenlegi RX-8 súlya sem sokkal több ennél, és az új motor gyakorlatilag nem lesz nehezebb a mostani Renesis-nél, hiszen dacára a valamivel nagyobb méreteinek, az immár alumínium közdarabok miatt nem növekszik az erőforrás tömege.

Végül szeretnénk azt írni, hogy akár már az idén bemutatkozhat valamelyik kiállításon az új Mazda RX-7 és a Mazda RX-8 utód RX-9, de az autós "világban" is zajló jelenlegi események alapján erre vajmi kevés esélyt látunk.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.