Ugrásra kész a Kék Oroszlán
Mivel készül Genfbe a Peugeot?
Többek között új crossoverének és kupé-kabriójának világpremierjét, valamint hibrid különlegességet ígér a Peugeot az idei Genfi Autószalonra, melyen huszonöt autót vonultat fel a francia gyártó.
2009.02.23 08:40ma.huA 3008 egy új, kompakt, de tágas autó, amelyet új dimenziók felfedezésére terveztek. Többcélú járműként különféle világok keresztútján foglal helyet – külső és belső arányai, célszerű és igényes beltere a vezetőnek és utasainak egyaránt élménnyé teszi az utazást.
Vonzerejét és biztonságát számos új műszaki megoldás (kipörgésgátló terep programmal, dinamikus dőlésszabályozás, vetített műszerkijelzés, parkolássegítő, önműködő elektromos rögzítőfék stb.) fokozza. Ugyanakkor a környezetet is tiszteletben tartja a 3008, hatékony motorja mindössze 130 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.

A 308 CC-vel megszilárdítja vezető pozícióját a kupé-kabriók piacán a Peugeot. Az új CC az eleganciát, a kifejező formát és a dinamikus viselkedést ötvözi komforttal és örömautózással, miközben útfogása is elsőrangú. Újszerű komfort- és biztonsági felszerelése jelzi, hogy csúcsmodellről van szó: van benne nyakmelegítő (airwave meleg levegő befújás), robbanótöltettel felugró bukócső és – a világon egyedüliként – fejlégzsák.

Összesen huszonöt autó sorakozik fel a Peugeot genfi standján. A 79. Genfi Autószalon alkalmat ad a Peugeot-nak arra is, hogy felmutassa vezető szerepét a kis CO2-kibocsátású járművek gyártásában, és egyéb környezetvédelmi kezdeményezésekben, amelyek csökkentik a szén-dioxid felhalmozódást, fokozzák a biztonságot, és versenyképes, globális mobilitást tesznek lehetővé két-, három- vagy négy keréken (kerékpár, robogó, autó).
A vállalat egyik célja, amelyet a Kék Oroszlán kampány jelképez, hogy mind a CO2-emissziót, mind a fogyasztást csökkentő közlekedési lehetőséget kínáljon mindenkinek. E stratégiájának megfelelő kutatásai sokféle jelentős környezetvédő műszaki megoldást eredményeztek. Napjainkban Európa-szerte vetélytárs nélkül első a Peugeot a kis fogyasztású és csekély CO2-kibocsátású járművek gyártásában. Európában valamennyi 120 g CO2 / km alatti emissziójú autó hatoda Peugeot gyártmány.

Ezt az eredményt illusztrálja a márka kiállítási területén a 207 1.6 HDi FAP 66kW/90 LE, amelynek kivételesen hatékony technikája (csökkentett légellenállás, optimalizált motorbeállítás stb.) 99 g/km-re szorítja le a CO2-kibocsátást, de ott lesz az Új 107 – mely máris eléri a 106 g/km CO2-t – és a 407 1.6-os HDi FAP 80kW/110 LE is, amely hamarosan megjelenik a piacon, csupán 129 g/km CO2 kibocsátással.
A vezető szerep megőrzésének érdekében számos áttörést képviselő technikákba ruház be a márka. A kiállított hibridautó a vállalat előrelépését mutatja az új generációs hibridek terén, alig két évvel a bemutatása után a 3008 lesz az első kapható hibridautó a Peugeot-nál. A mikro-hibridizálás fejlesztése; a második generációs Stop&Start nagyon nagy sorozatban kerül bele a különböző típusokba, 2011-től. Ami a villanyautókat illeti, a 106-al (mindmáig a világ legnépszerűbb villanyautója) 1995 óta vezető szerepet játszó Peugeot minden eddiginél aktívabban dolgozik tovább a leginkább ígéretes megoldásokon.

A Peugeot olyan cselekvési tervet dolgozott ki a közeljövőre, amely új alapokra helyezi a társadalom és a környezetkímélő, egyben mintaszerűen biztonságos autók kapcsolatát. A Prologue HYbrid4, az RC HYbrid4 és a HYbrid3 Compressor koncepcióautók jelzik a vállalat környezettudatos hozzáállását.
A HYbrid technika, amely a belsőégésű motort kombinálja elektromos hajtással, igazi áttörést tesz lehetővé a fogyasztás és a CO2-emisszió leszorításában. A kétféle motor dolgozhat önállón (csak villanymotorral zéró emisszió), vagy egymást segítve és a teljesítményt növelve, különösen az összkerékhajtású járművekben.