Mindenfajta úton otthon érzi magát
Bemutatkozik az Audi A4 allroad quatro
Audi, amely nem ismer határokat - ezzel a szlogennel mutatkozik be az Audi legújabb modellje, az A4 allroad quattro.
2009.02.18 10:30ma.huEz a quattro modell állandó összkerékhajtásával és megnövelt szabadmagasságával mindenfajta útra ideális, ott is élvezetes vezetéssel szolgál, ahol az aszfalt már rég véget ért. Természetesen az Audi A4 allroad quattro is kínálja mindazon innovatív technikákat, amelyek az A4-sorozat kivételes pozícióját biztosítják vetélytársai előtt: erős és kifejezetten gazdaságos motorok palettája, az „Audi drive select” menetdinamikai rendszer, az S-tronic high-tech sebességváltó, valamint számos innovatív kommunikációs és vezetői segédrendszer. Az újdonság első példányai várhatóan májusban érkeznek Magyarországra.
Formavilágában az Audi A4 allroad quattro alapvetően az A4 Avant modellre épül: a határozott vonalak szoborszerűen megformált felületeket fognak közre, az alacsony tetővonal kupészerű kontúr mentén ível. A modellsorozat sportos eleganciáját markáns részletmegoldások értelmezik újszerűen. A „Luna-szürke” árnyalatra fényezett „singleframe” hűtőrács krómdíszítésű, függőleges rácstagokkal készül, az egyéni megjelenést hangsúlyos lökhárító és méretes légbeömlő nyílások fokozzák. A ködfényszórókat krómozott gyűrűk szegélyezik, a „Xenon-plus” fényszórókkal szerelt változatokon pedig a nappali világítás és a hátsó fények feladatát egyaránt világító diódák látják el. Elején és hátulján az Audi A4 allroad quattro egy-egy rozsdamentes acélból kialakított, robusztus védőlemezt hordoz.
Oldalnézetben a kiszélesített kerékjáratok, az opcióként nemesacél belső díszlécekkel kiegészíthető, szögletes küszöbborítások, illetve a 17-colos, hétküllős könnyűfém keréktárcsákkal szerelt, nagyméretű kerekek tűnnek szembe. A tető szélein két magas tartóra támaszkodó sín fut végig. A hátsó lökhárító markáns vonalaival és integrált, vízszintes fényvisszaverőivel hangsúlyozza még inkább az Audi A4 allroad quattro szélességét. A 2.0 TDI változat két kipufogó-végcsöve közvetlenül egymás mellett mered hátra, míg a 2.0 TFSI és a 3.0 TDI kettős vezetésű kipufogórendszerrel készül.

Az Audi A4 allroad quattro igen kifejező megjelenésű. Hosszúsága 4,72, tengelytávja 2,81, szélessége 1,84, magassága pedig 1,50 méter. Szabadmagassága azonban jelentősen meghaladja az Audi A4 Avant modellét, s terheletlen állapotban eléri a 180 millimétert.
Karosszériája konstrukciójában az Audi széles körben alkalmazta a nagy- és a legmagasabb szilárdságú acélfajtákból préselt lemezeket, amelyek a saját tömeg mérséklése mellett, jelentősen növelik a szerkezet merevségét, így az autó lengéskényelmét és ütközésbiztonságát. Baleset során egymással precízen összehangolt lemezprofilokból felépített rendszer óvja a bennülőket.
A csomagtér alaphelyzetében 490 literes, az extrafelszerelésként kivehető sízsákkal kiegészített rakodónyílással is rendelhető, osztott hátsó üléstámla lehajtásával azonban akár 1.430 literig bővíthető. Hossza ekkor eléri az 1,78 métert, a rakodószélesség kereken egy méterre adódik.
Az Audi kezdetben háromféle erőforrással kínálja A4 allroad quattro modelljét. A benzines (2.0 TFSI) és a két dízel (2.0 és 3.0 TDI) aggregát egyaránt közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel és turbófeltöltéssel működik. Mindegyikük magas teljesítményszinttel, intenzív vonóerővel, rendkívül kultúrált járással és kifejezetten alacsony üzemanyag-fogyasztással tűnik ki. Mindehhez nagymértékben hozzájárulnak az Audi modulrendszerű gazdaságossági rendszerének elemei, ugyanis az összes motorváltozat már szériakivitelben rendelkezik a fékenergia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszerével, amely a mozgási energia egy részét elektromos energiává alakítva juttatja vissza a fedélzeti hálózatba.

Bőséges alapfelszereltségében a 17-colos könnyűfém keréktárcsák, a ködfényszórók, a fényszóró-tisztító berendezés, a tetősínek, a komfort csomagtér-borítás, a megfordítható csomagtér-padlózat, az automatikus légkondicionáló, az elektromechanikus rögzítőfék és a CD-lejátszóval kiegészített rádió egyaránt megtalálható.
Az extrafelszerelések kínálatában szintén vonzó megoldások sokasága szerepel. A fényszóró-asszisztens a tompított és a távolsági fény közötti váltásoktól mentesíti a vezetőt, míg az elektromos belső rolóval kiegészített, kétrészes panoráma üvegtető friss levegővel és fénnyel látja el bőségesen az utasteret. A csomagtér-ajtó elektromechanikus mozgatása, a háromzónás komfort automata légkondicionáló, a nappali világítással kiegészített „Xenon-Plus” fényszórók illetve LED-technikájú hátsó lámpák, valamint a klímakomfort-ülések kivétel nélkül a luxusszínvonalú extrák közé tartoznak.