Még tesztelik a hibrid Leont
Milyen is lesz a SEAT Leon Twin Drive Ecomotive?
A SEAT első elektromos hajtású prototípusa a Leon modelljére épül, amelyben a hagyományos belsőégésű motort elektromos hajtóegység egészíti ki.
2009.02.12 09:10ma.huA spanyol márka tervezői ennek megfelelően számos további rendszert - mint a sebességváltó, a fékrásegítő, a fűtés és hűtés, valamint az elektronikák jelentős része - szintén jelentősen átdolgoztak. Az elektromos motort az autó hátuljába épített lítiumion-akkumulátorok táplálják, akár tartósan is 35 kW teljesítményt, s önállóan 100 kilométer/óra csúcssebességet produkálva.

E prototípus kiváló lehetőséget kínál a spanyol márka fejlesztőmérnökei számára az elektromos hajtás speciális tulajdonságainak vizsgálatára, s elsősorban annak legfőbb hátrányai - úgymint az akkumulátorok nehézkes újratöltése és a jármű rövid hatótávolsága - kiküszöbölésére. Utóbbi a jelen prototípus esetében 50 kilométer.
A Twin Drive Ecomotive projekt az első lépés a teljes mértékben elektromos hajtású gépkocsi felé vezető úton. Alapjában véve olyan hibridautó kifejlesztéséről szól, amely a SEAT bevált Ecomotive modelljei gazdaságosságát az elektromos hajtásrendszer kínálta előnyökkel egyesíti.

Ennek eredményeképpen a jövőben drasztikusan mérsékelhető a széndioxid-kibocsátás, mégpedig figyelemre méltó teljesítményszint és hatótávolság mellett. A SEAT Ecomotive családjában már most is kínálja vásárlóinak Ibiza Ecomotive (széndioxid-kibocsátás: 98 g/km), Leon Ecomotive (széndioxid-kibocsátás: 119 g/km), valamint Alhambra Ecomotive (széndioxid-kibocsátás: 159 g/km) modelljeit. Mindemellett a sorozat két tagja, az Ibiza és az Alhambra, kategóriája legalacsonyabb emissziós értékeivel büszkélkedhet.