Főszerepbe kerül az elektromos motor
Nagyot újít a Prius hibrid hajtásrendszere
A Toyota Prius-ban bemutatkozott új hibridhajtás-rendszer a forradalmian új Hybrid Synergy Drive koncepción alapul.
2009.02.03 09:40ma.huA hibridrendszerek jelenlegi generációja a megfelelő teljesítmény elérése érdekében elsősorban a benzinmotorra támaszkodik, míg az elektromos motor csak mellékes szerepet tölt be. A Hybrid Synergy Drive rendszer esetében ezzel szemben sokkal nagyobb szerep jut az elektromos motornak a teljesítmény növelésében.
A új Prius a Toyota Hybrid Synergy Drive rendszerének köszönhetően stílusosan egyesíti a kiemelkedő teljesítményt, az alacsony fogyasztást és a környezetbarát működést.

A Hybrid Synergy Drive rendszer nem csupán az eredeti Toyota Hibridhajtás Rendszer (THS) továbbfejlesztett változata. A rendszer egy teljesen új koncepción alapul, melynek célja a legmegfelelőbb megoldást nyújtani azok számára, akiknek egyformán fontos az örömteli autózás élménye és a környezet megóvása.
Az erősebbé vált 1,5 literes benzinmotor a kisebb elektromos motorral együttműködve olyan teljesítmény elérését teszi lehetővé, melynek köszönhetően a Prius a D-szegmensben komoly vetélytárssá vált.

Az új elektromos motor erősebb, mint a legtöbb 1,0-1,2 literes belső égésű motor, a 0-1200-as fordulatszámig rendelkezésre álló 400 Nm-es nyomaték pedig a V6-os dízel motorokét is meghaladja. Ennek köszönhetően a Prius kevesebb mint 11 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-ás sebességet, ami majdnem 3 másodperccel kevesebb, mint egy azonos kategóriájú 2,0 literes dízel gépkocsi gyorsulása.
Mivel a fejlett hibridhajtás-rendszer az elektromos motort használja elsődleges erőforrásként, a gépkocsi üzemelése rendkívül kifinomult. A gyorsulás erőteljes, ugyanakkor egyenletes is, ami különösen igaz az 50-80 km/h-ás tartományban. Mindemellett a zaj és a vibráció minimális szinten marad.