Hétszámjegyű rekordértékesítés
Egymillió Audi talált gazdára tavaly!
Az Audi AG 2008-ban célkitűzését teljesítve, a vállalat története során első alkalommal érte el az egymillió eladott autót jelentő határt.
2009.01.15 09:59ma.huMintegy 1.003.400 darab tavaly értékesített járművel az Audi a megelőző évhez képest világszerte 4,1 százalékkal növelte értékesítését. Decemberben a márka eladásai – immár a piacra újonnan bevezetett Audi Q5, valamint az igen sikeres, friss A4 sorozattal a palettáján – a megelőző év azonos hónapjához (képest 17,4 százalékkal, összesen mintegy 82.800 darabra emelkedtek.
„Ez az immár 13. egymást követő rekordévünk az Audi teljes kollektívájának közös sikere, akik számára ezúton szeretném kifejezni a cégvezetés köszönetét odaadó munkájukért“ – jelentette ki Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „E nagy erőre építhetünk a nehéznek ígérkező 2009-es esztendő során is. Hosszú távú céljaink nagyra törőek: az Audit világszerte a legvonzóbb prémiummárkává kívánjuk tenni.“

Az ingolstadtiak a tavalyi év során összesen 12 modellújdonsággal jelentek meg a piacon, így jelenleg az Audi rendelkezik a prémiumkategória legfrissebb modellpalettájával. A legjelentősebb piaci bevezetésekként az Európában már 2007 év végén megjelent Audi A4 Limousine, majd az őt tavaly tavasszal követő Audi A4 Avant, valamint az A3 és az A6 sorozat frissítése, illetve a teljes egészében új fejlesztésű Audi Q5 bővítette a választékot.
Peter Schwarzenbauer, az Audi AG igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja így kommentálta: „Modelloffenzívánk a tervek szerint folytatódik, s a 2009-es év során is újdonságok egész sorával szolgálunk vásárlóinknak.“
Az Audi elsősorban európai piacain, illetve az ázsiai/csendes-óceáni térségben ért el jelentős értékesítési növekedést. Decemberben összesen mintegy 53.900 darabot kitevő nyugat-európai eladásai 22,7 százalékkal haladták meg a 2007. decemberi mennyiséget. A teljes 2008-as év során az Audi itt mintegy 667 ezer autót adott el, 2,5 százalékkal többet, mint a megelőző esztendőben. E kiváló értékesítési eredmények nyomán Nyugat-Európában és Németországban egyaránt rekord piaci részesedést sikerült elérnie.

Az ázsiai/csendes-óceáni térségben az Audi decemberben mintegy 14 ezer vásárlójának szállíthatott ki új autót, értékesítési volumene ezzel 15,6 százalékkal emelkedett. A teljes év során a térségben 155.100 vásárló döntött új Audi mellett, 15,6 százalékkal többen, mint 2007-ben.
Az Amerikai Egyesült Államokban, az ingolstadti prémiummárka harmadik legnagyobb exportpiacán a 2008-as értékesítés volumene összesen 87.760 autóra adódott, ami 6,1 százalékkal marad el a megelőző évitől. Decemberben az Audi itt 7.712 járművet, 9,3 százalékkal kevesebbet adott el, mint az előző év azonos hónapja során.