Elkélne egy retro hullám?
Mélyponton a HungaroLADA eladásai
Ha a 2007-es esztendőről azt állapítottuk meg, hogy "nem gazdagította" a 18. évébe lépett HungaroLADA eredménylistáját, úgy a 2008-as - a még alacsonyabb darabszám miatt - amolyan alsó holtpontnak tekinthető.
2009.01.14 09:50ma.huEz a „történelmi” eredmény (vagy inkább eredménytelenség) több okra vezethető vissza. Végérvényesen bebizonyosodott, hogy a 10-es család kereslet oldalról nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A még mindig „zászlós hajó” Lada 4x4 (NIVA) szegmensében némi telítődési folyamat tapasztalható, és azt „államadósság” fejében az országba (nem a HungaroLADÁ-n keresztül bekerült) 2200 db 3-4 éves NIVA újraértékesítése érezhetően csökkentette a keresletet az új autókra.

A tavalyi év elején a cég kínálati palettájára felkerült új típus (1118- orosz belföldön: Kalina) fogadtatása kedvező volt – sajnos ugyanez nem tükröződött vissza a keresletben. Egyetlen kivitel lévén az ár hiába tartalmazta alapszereltségként például a szervokormányt, metálfényezést, elektromos ablakemelőt, 2 légzsákot – az árat nem díjazta a piac – bár fő kifogás az 1,6 l-es motor volt.
A tavaszra beígért új típusok, a 1,4 l-es motorral szerelt Kalina három változata, valamint a Priora két kivitele csak év végére érkeztek meg. A reklámkörút most folyik, és fogadtatásuk akár kedvező is lehet.
Mivel a HungaroLADA csakis Euro 4-es követelményrendszert kielégítő és belföldi típusbizonyítvánnyal rendelkező Lada típusokat forgalmaz, ezért sokak bánatára nem hozhatják be az országba a retro hullám keltette érdeklődés tárgyait: a kocka Ladát és a Samarát – ami Oroszországban ma is igen kelendő. Pedig könnyen lehet, hogy velük legalább részben visszatérne a Lada régi népszerűsége.