Stratégia 2018 Projekt
Komoly stratégiai terveket sző a Volkswagen csoport
A Volkswagen Csoport "Stratégia 2018" projektjének központi eleme az a törekvés, mely szerint a jövőben a globális autóiparban gazdasági és környezetvédelmi tekintetben egyaránt vezető pozíciót kívánnak elérni.
2008.12.10 18:10ma.huA Volkswagen AG igazgatótanácsa ennek érdekében még intenzívebb erőfeszítéseket irányzott elő ezen ambiciózus tervek - még e nehéz gazdasági időszak során is - sikeres megvalósítása érdekében.
Noha a gazdasági környezet egyértelműen romlott, a „Stratégia 2018” projektben megfogalmazott célkitűzések változatlanul érvényben maradnak, s az igazgatótanács a jövőre nézve ismét megerősítette őket. Éppen ilyen körülmények között, mint a jelenlegi, szükséges fokozott energiával és elkötelezettséggel haladni az előre meghatározott pályán.
A Volkswagen a vállalatcsoport, illetve összesen kilenc márkája jelentős erejét még inkább a környezetvédelemre összpontosító modellpaletta kialakítására, valamint a világ piacain tanúsított intenzív értékesítésre kívánja fordítani, szisztematikusan növelve versenyképességét.

A Volkswagen a közelmúltban jelentős mértékben tovább romló piaci környezetben mind a kilenc márkája esetében „18 plusz” projektje keretében összpontosít még intenzívebben célkitűzései teljesítésére. A „18 plusz” így az összes márka számára egyfajta alapként szolgál egyedi stratégiájuk továbbfejlesztéséhez. Alapmárkaként a Volkswagen „Mach 18 plus” név alatt folytatja saját programját.
A Volkswagen a komplett járművei, a hajtásrendszerei, és könnyűszerkezetes konstrukciói tekintetében egyaránt új környezetvédelmi követelményrendszert állapított meg. Ennek megfelelően a vállalat az elkövetkező néhány évre a fejlesztésre, illetve az új modellekre és technológiákra fordított beruházásokra mintegy 8 milliárd eurót irányzott elő. Ennek egyik súlypontjaként az alternatív hajtásrendszerek és a célzott „downsizing” szellemében fejlesztendő motorok, valamint a gazdaságosságot és a környezetvédelmet szolgáló új követelményrendszerek szolgálnak.

Napjainkban a Volkswagen Csoport kínálatában immár mintegy kéttucatnyi, a 120 gramm/kilométer határt sem elérő széndioxid-kibocsátású modell szerepel, míg az Euro 5 vagy Euro 6 követelményrendszerének már ma is megfelelő változatok száma 106. A további új modellek megjelenésével pedig 2009 és 2010 során a kilométerenként 100 gramm alatti széndioxid-kibocsátású modellek kínálata is jelentősen bővül majd.
A vállalat mindezzel egyidejűleg folyamatai teljes termelési láncolatára kiterjedő fejlesztésével és termelékenysége fokozásával reagál a jelen nehéz gazdasági körülményeire, illetve a jövőt illető folyamatos bizonytalanságokra. A nemzetközi értékesítés területén tapasztalható egyre romló körülmények, valamint a pénzügyi válság okán a Volkswagen a teljes vállalatcsoportra kiterjedően, következetesen felülvizsgálja beruházásait és más kiadásait.
Az egyes termelőüzemek versenyképessége ugyanis éppoly fontos tényező, mint az alacsony üzemanyag-fogyasztású járművekre összpontosító fejlesztés. A jövő alapjait most kell lefektetni, a „18 plusz” segítségével hatékonyan biztosítva a Volkswagen Csoport hosszú távú sikereit.