KGFB: lezárult az éves váltogatás
Csak három biztosító nyert a kötelező kampányon
A Netrisk.hu-n novemberben megkötött kötelező biztosítások száma vasárnapra elérte a 160 ezret. A sok váltás eredményeképpen természetesnek mondható, hogy a most lezárult kampánynak vannak győztesei és vesztesei.
2008.12.01 18:30ma.huA biztosítási portál összesített adatai alapján az új szerződések 31 százalékát az Allianz kötötte, míg a most debütált Wabardot a kötelezőt váltók 15 százaléka választotta. A felmondott szerződések számában is az Allianz áll az élen, ám mivel a biztosítótársaság csaknem kétszer annyit nyert, mint vesztett, összességében is a novemberi kampány egyik legnagyobb nyertese.
A felmondott és megkötött szerződéseket együttesen mérlegelve ugyanakkor a legnagyobb ügyfélszám-növekedést a Wabard könyvelheti el. A legnagyobb vesztes a K&H Biztosító, mely az összes felmondott szerződés tíz, az újonnan kötötteknek viszont csupán 2 százalékát tudhatja a magáénak, de a nagy vesztesek kötött van a TIR is, mely új ügyfelet gyakorlatilag nem tudott szerezni.

Ha csak a megkötött új szerződések darabszámát néznénk, a harmadik legsikeresebb a kampányban a KÖBE lenne, ám ha a felmondott szerződéseit is számba vesszük, látható, hogy a biztosítási egyesület csak megtartani tudta piaci részesedését, míg a kevesebb új ügyfelet szerző Genertel még növelte is, jóval kevesebb szerződést vesztett ugyanis.
Ügyfeleinek számát így összességében csupán három biztosító tudta növelni: Az Allianz, a Wabard és a Genertel - az összes többi piaci szereplő részesedése csökken vagy stagnál a novemberi kampány eredményeként. Miután a kötelező biztosítások felmondására adott határidő ma lejár, a felmondások összesített adatai gyakorlatilag véglegesnek tekinthetőek, de a még decemberben várható kisszámú új szerződés sem befolyásolhatja már érdemben a kampány végső mérlegét.
Kapcsolódó írások:
- A flották átlagosan 28 százalékkal olcsóbban kötnek kötelezőt
- Kötelező biztosítás: egyre tudatosabbak az autósok
- Kötelező biztosítás: a fiatal vezetők járhatnak a legrosszabbul
- A kötelező felelősség-biztosítási kampány beépül életünkbe
- Fokozott figyelem a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piacon