Lassan hat éve várat magára
Az Alfa Kamal megmarad koncepcióautónak?
Az Alfa Romeo Style Center által tervezett és a 2003-as Genfi Autószalonon bemutatott Kamal, annak ellenére, hogy paraméterei kiválóak, és az Alfa rajongói közt máig is népszerű, egyelőre nem került közúti forgalomba.
2008.11.27 12:20Kapás Róbert, ma.huAbból, hogy a gyártó még mindig emlegeti itt-ott az Alfa szabadidő-autójának tervét, arra következtethetünk, hogy nem tettek le egészen a Kamal szériagyártásáról. Ki tudja? 2009-ben, vagy még később talán az utcán is találkozhatunk vele.
A “Kamal” szó a szanszkrit nyelvben vörös színt jelent. Az arabban ugyanezt használják a "tökély" és az "ellentétek találkozása" kifejezésére. Különböző nyelvek, eltérő jelentések, mégis meglelhető az egyensúly és az egymást kiegészítő tartalom ugyanabban a szóban.


A formatervében összpontosuló koncepciók közül kettő emelkedik ki a fontosságával: az a hatás, hogy tökéletesen illeszkedik az Alfa-családba, illetve, hogy – efféle kocsitól némileg szokatlanul – inkább hasonlít közúti autóhoz, mint terepjáróhoz.
A márka génjeiből megörökölte a kompaktságot, ami lényeges a vezethetőség és a formai egyensúly szempontjából. Ugyanebből a kompaktságból adódóan a Kamal megfelelően sokoldalú ahhoz, hogy ne csak sportos terepjáróként legyen használható. Hossza 435, szélessége 186, magassága 162 centiméter. Méreteivel és specifikációjával a maga nemében világszerte egyedülálló jármű eszméjét valósítja meg a Kamal.

Az utalások és célzások hasonlóan összetett, kifinomult játékával a Kamal egyrészt felidézi az Alfa Romeo ragyogó sporteredményeit, másrészt jó pár újítást tartalmaz, különösképpen a többcélú szabadidő-terepjárók terén.
A műszaki tartalom fontosságát is figyelembe vették a tervezésnél, amit mi sem bizonyít jobban, mint a három differenciálzárral megspékelt, elektronikus vezérlésű összkerékhajtás, vagy a négy lengőkaros első és hátsó futómű. A független felfüggesztéseknek köszönhetően a Kamal nem marad el a kanyarokban a többi Alfa Romeotól. Ezek ismeretében még erőteljesebben felmerül, de valószínűleg költői marad a kérdés: miért is nem kezdték el a gyártást 2003 óta?