Kisebb ütés, nagyobb védelem
A Honda állandó nyomású légzsákot fejlesztett ki
A Honda Motor Co., Ltd. bejelentette, hogy a világon elsőként kifejlesztették a vezetőoldali i-SRS légzsák rendszert, ami folyamatosan állandó szinten tartja a gáz térfogatát.
2008.11.04 13:10ma.huAz i-SRS légzsák így fokozottabb védelmet nyújt az autósnak, ugyanakkor csökkenti a légzsák felfúvódásakor keletkező ütést. A Honda azt tervezi, hogy az új, állandó nyomású i-SRS légzsákot beépíti a Japánban 2008 novemberében piacra kerülő Life miniautóba.
A Honda innovációjában, az új i-SRS légzsákban egy spirál formájú struktúra és gázmennyiség szabályozó szelep van, ami gyorsabb működést tesz lehetővé, miközben kisebb ütés éri az autóvezetőt, és a légzsák is tovább marad felfújt állapotban. Ennek eredményeként az új rendszer számos üléspozíció és potenciális ütközésfajta esetében hatásos.
A légzsákkal kapcsolatos alapkutatásokat a Honda 1971-ben kezdte el, majd 1987-ben elsőként vezette be a vezetőoldali SRS légzsákot a japán gyártók között. 1990-ben a Honda volt az első japán autógyártó, ami utasoldali SRS légzsákot vezetett be. 1998-ban a Honda világelsőként vezette be a kétütemű felfúvódást, valamint a testhelyzet-érzékelővel felszerelt i-oldallégzsák rendszert. Folytatva a innováció hagyományát, a Honda továbbra is élen jár a biztonsági technológiák kifejlesztésében és bevezetésében, valamint az ezekkel kapcsolatos kutatásokban.

Mivel ez a rendszer gyorsabban építi fel a megfelelő nyomást a légzsákban, az hamarabb válik alkalmassá a vezető megvédésére. A légzsák spirális kialakítása lehetővé teszi a védőfelület kisebb össztérfogat mellett történő létrehozását, ezért történik meg gyorsabban a felfúvódás és jön létre hamarabb a védelem, mint ahogyan az eddig lehetséges volt.
Az új rendszer állandó nyomást tart fenn a légzsákban, ezért az hosszabb ideig marad felfújva és tovább nyújt védelmet. A spirális szerkezetű légzsákban a szegélyek a spirál belsejéből kifelé tágulnak, így a nyomás állandó marad, miközben folyamatosan fennmarad a felfújt állapot. A működésbe lépés pillanatától a leeresztés előre beállított pillanatáig a légzsák egyáltalán nem enged ki gázt, így a nyomás és a védelmi képesség állandó marad.
Azáltal, hogy sikerült minimalizálni a légzsák működésekor elfoglalt helyet és csökkent a felfújáshoz használt gáz mennyisége, az új rendszer kisebb hatást fejt ki a vezető testére. A légzsákban található egyedülálló, spirális szegésnek köszönhetően a légzsák kevésbé hatol be az utastérbe, és kisebbet üt. A gázszabályozó szelep megakadályozza a gáz elszökését a működésbe lépés pillanatától a leeresztés előre beállított pillanatáig. A gáz hatékony felhasználásának köszönhetően kisebb a felfújáshoz szükséges gázmennyiség, és a vezetőre gyakorolt hatás.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06