Bio, hibrid, LPG...
A Citroën számos technológiát bevet a környezetvédelem érdekében
Ütős kínálat a bioüzemanyagok terén, bioüzemanyag és benzin-LPG üzemű változatok, valamint új generációs hibrid technológia. Ezeket egyaránt kínálja a Citroën a környezetkímélés és a hatékonyság érdekében.
2008.10.28 13:09ma.huA CO2-kibocsátás mérséklése és a megújuló energia használatának elősegítése érdekében immáron a Citroën választékának összes HDi-motorja képes akár 30% biodízelt tartalmazó üzemanyaggal működni.
Egyes országokban, többek között Brazíliában a C3, a C4 és a Xsara Picasso BioFlex változatait, melyek E85 szuperetanollal üzemelnek (85% etanol és 15% szuperbenzin), szintén forgalmazzák. E modellek környezetvédelmi mérlege is figyelemre méltó, mivel az előállításra és felhasználásra vetített CO2-kibocsátás akár 40%-kal csökkenthető.
A Citroën bioüzemanyag és benzin–LPG üzemű változatokat is kínál a C3, a Berlingo First és egyes országokban a C4 Picasso esetében. Ezek a gépjárművek elsődlegesen földgázzal működnek, ami a benzinhez képest alacsonyabb CO2-kibocsátást (kb. 18%-kal), s mindemellett mérsékeltebb részecske-, kén-, benzol-, ólom- és egyéb káros melléktermék-kibocsátást eredményez.

Az új dízel hibrid hajtáslánc felépítését, melyet a Világkiállításon a Hypnos tanulmányautón mutatnak be, a hátsó tengelynél elhelyezett villanymotor teszi különlegessé. Ez az egyszerű és innovatív elrendezés optimálissá teszi az autó dinamikus viselkedését és meghajtását, miközben rendkívül mérsékelt fogyasztást és kibocsátási értékeket biztosít számára (a Hypnos esetében 4,5 l/100 km és 120 g/km CO2). Ezen felül „hosszabb idejű” teljesen elektromos üzemmódot tesz lehetővé, méghozzá a legnagyobb csöndben.
Erőteljes gyorsításkor és azonnali nagy nyomatékszükséglet esetén a „boost” funkció kapcsolja össze a termikus motor és a villanymotor nyomatékát, így az autó kiváló teljesítményre képes, a fogyasztás emelkedése nélkül. Rossz tapadási viszonyok vagy hirtelen gyorsítás esetén pedig az autó négykerék-meghajtásra vált át: a villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, a termikus motor pedig az elsőket. Bekapcsolt négykerék-meghajtás esetén a vezető az erőteljesebb meghajtás előnyeit élvezheti. Ezt az új hibrid technológiát használják majd a Citroën-gyártmánycsalád eljövendő tagjainál.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06