A gyalogosra is vigyáznak
A Honda gyalogos-próbabábukat fejlesztett töréstesztekre
A Honda Motor Co., Ltd. bejelentette, hogy még ebben az évben elkezdi a POLAR III harmadik generációs ütközési próbabábuk használatát a gyalogosgázolást szimuláló töréstesztekben.
2008.10.28 08:35ma.huA tesztek arra szolgálnak, hogy csökkentsék az alsó hát és combsérülések súlyosságát, amelyek jellemzően akkor következnek be, amikor kisáruszállítók, vagy szabadidő-autók ütnek el gyalogost.
A POLAR III segítségével még pontosabban reprodukálhatók az alsó hát és a comb sérülései, így a térdszalagsérülések és az alsó lábszár törései mellett most már lehetséges az ezeken a területeken bekövetkező csonttörések vizsgálata is.
1998-ban a Honda fejlesztett ki elsőként a világon olyan gyalogos, ütközési próbabábut, amin reprodukálhatók voltak a gyalogosgázolások során az emberi testen keletkező sérülések. Mindez azt szolgálta hogy azonosíthassák a karosszéria azon elemeit, melyek a leggyakrabban okoznak sérülést, és olyan biztonsági megoldásokat fejleszthessenek ki, melyek révén csökkenthető a gyalogosgázolás alkalmával bekövetkező fejsérülések súlyossága.
2000-ben a Honda kiterjesztette a gyalogosgázolások során keletkező sérülések vizsgálatára irányuló kutatásait, és kifejlesztette a második generációs POLAR II ütközési próbabábut, amivel még pontosabban reprodukálta a gyalogosgázolás során az emberi testet érő hatásokat, és ami beépített műszerek segítségével nyolc területen tudta mérni a sérülések mértékét, köztük a fejen és a nyakon is. Ezenkívül a Honda önállóan kifejlesztett szimulációkat is végzett az emberi test viselkedése és az azon keletkező sérülések reprodukálására.
A POLAR III próbabábu segítségével lehetséges az alsó hát és a comb sérüléseire összpontosítani, mert ezek jellemzőek azokban az esetekben, ahol az nagyobb számban előforduló, magasabb építésű járművek – mint például kisáruszállítók, vagy szabadidő-autók – ütnek el gyalogost. Az adatok szélesebb körű és mélyebb elemzése érdekében a test alsó részének kidolgozása, benne az alsó háttal és combokkal, még pontosabb lett. A Honda anyagok és formák széles körét tesztelte azért, hogy minél pontosabban reprodukálhassa az emberi test jellemzőit, és a próbabábu minden részét ellenőrző vizsgálatokon hasonlította össze a valódi emberi test megfelelő részeivel.
Ezeknek az ütközési próbabábuknak az alkalmazásával a Honda proaktív kutatásokat végez a gyalogosgázolások során keletkező sérülések vizsgálatára. 1998-ban a Honda bejelentette a gyalogosok fejsérüléseinek súlyosságát csökkentő karosszéria kifejlesztését, és ezt a megoldást alkalmazta is az 1998 szeptemberében bevezetett HR-V modellnél. Azóta a Honda több más modellre kiterjedően is alkalmazza ezt a technológiát, beleértve ebbe a Japánban forgalmazott összes modelljét.