Sosemvolt takarékosság
Bemutatkozik a VW Passat BlueMotion II
Soha eddig nem mutatkozott be még ennél takarékosabb Passat. Soha nem volt még Passat ennél tisztább üzemű.
2008.10.18 18:56ma.huSoha nem szerepelt a kínálatban 100 kilométeren mindössze 4,1 liter üzemanyagot fogyasztó Passat, amelynek szén-dioxid-kibocsátása ennek megfelelően kilométerenként 109 grammra mérséklődött. Most megérkezett a Passat Variant BlueMotion II, a Volkswagen, amely már most megfelel a 2014-ben hatályba lépő Euro 6 szabvány előírásainak.
E szenzációsan csekély károsanyag-kibocsátású és takarékos autó egyelőre még tanulmány, ám kilométerenként 114 gramm szén-dioxid-kibocsátásával már jövőre gyártásba kerül a szén-dioxid-emisszió mérséklésére irányuló ütemezésünk első lépcsője, akárcsak a Golf BlueMotion új generációja (CO 2-kibocsátás 99 g/km).
Ezzel a Volkswagen immár a károsanyag-kibocsátás tekintetében is az alsó közép- és a középkategória legjobb modelljeit kínálja. Prof. Dr. Martin Winterkorn így kommentálta: „A Passat BlueMotion II modellben a BlueMotion koncepció technikai elemei első ízben találkoznak a teljesen új BlueTDI rendszerrel.”
A Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke így folytatta: „A BlueMotion jól mutatja annak útját, hogyan lehet átgondolt hajtástechnikával és célzott aerodinamikai megoldásokkal a hagyományos, így megfizethető autókat is rendkívül takarékossá tenni. A BlueTDI koncepció pedig ezzel párhuzamosan azt képviseli, hogyan mérsékelhető az SCR-katalizátort alkalmazó high-tech kipufogógáz-tisztító eljárásokkal még tovább az autók károsanyag-kibocsátása. Ha mindkettőt együttesen alkalmazzuk, egészen új távlatok nyílnak meg: a méretes Passat Variant 4,1 literes fogyasztása és a több mint 1.700 kilométeres hatótávolsága hatásosan igazolja, milyen lehetőségeket rejtenek korszerű hajtástechnikáink.”

A legújabb Passat BlueMotion modellből (bemutató szintén Párizsban) többek között az aerodinamikai módosításokat, az új automatikus motorleállító- és indító rendszert (Start-Stop automatika), a közös nyomócsöves befecskendezésű TDI-erőforrást, valamint a hosszabb áttételezésű erőátvitelt is átvették.
A világpremierjét ugyancsak Párizsban ünneplő Passat BlueTDI az SCR-katalizátort az AdBlue-adalékanyaggal együtt alkalmazza a nitrogén-oxidok kibocsátásának mérséklésére. Első ízben jelenik meg Volkswagen modellben a fékenergia-visszanyerés (rekuperáció) funkciója, amellyel a motor tehermentesíthető, s az üzemanyag-fogyasztás tovább mérsékelhető.
Összességében a Passat BlueMotion II üzemanyag-fogyasztását a teljes technikai csomag a már eleve rendkívül takarékos „normál” Passat Variant BlueMotion modelléhez képest 100 kilométerenként további 0,8 literrel csökkenti. Ezzel párhuzamosan a szén-dioxid-kibocsátás is kilométerenként 20 grammal mérséklődik. A Volkswagen a Passat BlueMotion II szériaváltozatát Limousine és Variant változatban is kínálja majd.